Aviseringar
Rensa alla

Omskärelse i vuxen/tonårsålder


Ämnesstartare

Hallå allihopa! Jag är en kille på 16 år som för 17 dagar sedan blev omskuren. Något jag märkte innan jag gjorde operationen var att det fanns väldigt lite information från personer i sverige som berättar om deras återhämtning och upplevelse! Jag tänkte att om det är någon som har några frågor varför jag gjorde det, hur det gick till och hur jag har gjort efter så är det bara att ställa dom här så kommer jag svara! Jag är självklart ingen läkare men jag tänker att det kanske kan vara skönt att höra från en kille i egen ålder att också prata om det!
// Dillkott


   
Citera
spket

Bra tråd och initiativ! Har själv inga frågor men kan tänka mig att andra kan ha det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spket:
Bra tråd och initiativ! Har själv inga frågor men kan tänka mig att andra kan ha det 🙂

Tack! Jo tyckte också det verkade som en bra idé! Fick berättat för mig att det är VÄLDIGT många män i Sverige som opererar sig även fast man aldrig hör om det, så tyckte det verkade som en schysst idé!


   
SvaraCitera
spket

Dillkott:

Tack! Jo tyckte också det verkade som en bra idé! Fick berättat för mig att det är VÄLDIGT många män i Sverige som opererar sig även fast man aldrig hör om det, så tyckte det verkade som en schysst idé!

Oj, visste inte att det var så många ändå... Idealer och principer? i dunno... Bra iaf!


   
SvaraCitera

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
Varför?

Anledningen till att jag gjorde det var för trång förhud! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spket:

Oj, visste inte att det var så många ändå... Idealer och principer? i dunno... Bra iaf!

Är väldigt ofta trång förhud eller kort sträng!


   
SvaraCitera

Dillkott:

Anledningen till att jag gjorde det var för trång förhud! 

Då var det ju klokt att göra operationen drar jag slutsatsen till.


   
SvaraCitera
SAAB
 SAAB

Hur är det runka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAAB:
Hur är det runka?

Har inte kunnat runka riktigt än, läker fortfarande! Men det är som innan bara att man drar handen över istället för förhuden, med hjälp av glidmedel också om man vill! Men jag kan säga att efter bara 18 dagar så är mitt ollon mindre känsligare och jag hade kunnat runka nu utan glidmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dillkott:

Har inte kunnat runka riktigt än, läker fortfarande! Men det är som innan bara att man drar handen över istället för förhuden, med hjälp av glidmedel också om man vill! Men jag kan säga att efter bara 18 dagar så är mitt ollon mindre känsligare och jag hade kunnat runka nu utan glidmedel.

Kan tillägga att jag precis drog en runk och det gick väldigt bra!


   
SvaraCitera
SAAB
 SAAB

Dillkott:

Kan tillägga att jag precis drog en runk och det gick väldigt bra!

Tumme upp


   
SvaraCitera