Aviseringar
Rensa alla

Onani. Är det en synd?


Ämnesstartare

Är onani en synd i kristendomen eller är det bara katoliker som anser att det är en dödssynd?


   
Citera

Nej det är inte en synd. Däremot är sex inom äktenskapet det


   
SvaraCitera

hanutannamnet:

Är onani en synd i kristendomen eller är det bara katoliker som anser att det är en dödssynd?

Det är en synd, det är en synd då man är för ful för att få knulla. Att vara ful är en synd i sig så ja!


   
SvaraCitera

SebastianE:

Att vara ful är en synd i sig så ja!

Word


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DET ÄR EN DÖDSSYND!!!! ALLA SOM ONANERAR KOMMER ATT DÖ!!!!!!!!!!!!!!!!![mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

hur skulle det inte kunna vara en synd att döda kattungar?


   
SvaraCitera

tänk efter lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är sex innom äktenskapet en synd? Om två stycken är gifta, kan de inte ha samlag med varandra då? Eller menar du att man inte får ha sex med andra än den man är gift med?

Hur kan onani vara en synd i katolikernas perspektiv och inte kristnas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur vet du att det inte är det?


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Däremot är sex inom äktenskapet det

vaa?? ;p du skrev fel ord där hoppas jag?

hanutannamnet:

Är onani en synd i kristendomen eller är det bara katoliker som anser att det är en dödssynd?

synd o synd. beror väl mer på om man kan handska det. jag vet att många kristna killar blir sexgalna o börjar porrsurfa o grejer efter att de har onanerat (eller att det är anledningen till att de onanerar).

men jag personligen ser det som synd iaf, men det nämns inte i bibeln mer än att en man vid namn Onan hade se med en kvinna o istället för att låta sperman spruta in i kvinnan lät det spruta ut utanför


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

vaa?? ;p du skrev fel ord där hoppas jag?

Nej, jag är ytterst noga med att kontrollera vad jag skriver innan jag postar ett inlägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kan sex innom ett äktenskap vara en synd? Tänk om paret vill ha ett barn, hur ska de då få det?


   
SvaraCitera

I guess?

"Ni har hört att det blev sagt: Du skall inte begå äktenskapsbrott. men jag säger er: den som ser på en kvinna med åtrå har redan i sitt hjärta brutit hennes äktenskap. Om ditt högra öga förleder dig, så riv ut det och kasta det ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kastas i helvetet. Och om din högra hand förleder dig, så hugg av den och kasta den ifrån dig....."
(Matteusevangeliet 5:27-29)

"...Det är bäst för en man att inte alls röra någon kvinna".
( 1 Korinterbrevet, 7;1 )

hanutannamnet:

Tänk om paret vill ha ett barn, hur ska de då få det?

Tror det menas att sex endast i syfte att skaffa barn, inte för nöje.


   
SvaraCitera

ja:E


   
SvaraCitera
ziiesh

för första gången någonsin har jag ett argument för att det är en synd att onanera :D:D:D:D:D


   
SvaraCitera