Aviseringar
Rensa alla

Onani Beroendeframkallande?


doceflor:

men är det beroendeframkallande för det?

Kroppen behöver mat för att överleva, så det är en annan sak.


   
SvaraCitera

kan bli en tvångstanke, vilket antagligen är snäppet värre än beroende


   
SvaraCitera

isola:

Kroppen behöver mat för att överleva, så det är en annan sak.

ja sa inte att det är exakt samma sak, jag menade bara att bara för att man inte kan sluta med något så betyder det inte att det är beroendeframkallande...
sen brukar väl sex iofs i någon form vara nödvändigt för alla... kanske inte för att överleva, men i alla fall för att må bra. tror inte att det finns så många människor i världen som aldrig har haft sex och aldrig har onanerat.


   
SvaraCitera

doceflor:

sen brukar väl sex iofs i någon form vara nödvändigt för alla... kanske inte för att överleva, men i alla fall för att må bra. tror inte att det finns så många människor i världen som aldrig har haft sex och aldrig har onanerat.

Nej iof, fast asexuella människor dör ju inte av att inte idka könsligt umgänge med sig själv eller andra.


   
SvaraCitera

isola:

Nej iof, fast asexuella människor dör ju inte av att inte idka könsligt umgänge med sig själv eller andra.

Nej, men jag skulle tippa att människor som är helt asexuella är ett fåtal avvikare (inte för att det är nåt fel med det) och därför kan man inte påstå att resten av mänskligheten, som inte är som dem, lider av sexberoende.


   
SvaraCitera

doceflor:

hahaha men äta kan man ju inte heller sluta med... men är det beroendeframkallande för det?

aa


   
SvaraCitera

Dum fråga.
Det är lika beroendeframkallande som att äta eller sova, det är ett grundläggande biologiskt behov och kan därför inte jämföras med beroende till en drog.

Men man kan ju bli sexmissbrukare precis som matmissbrukare. Men för en sexmissbrukare handlar det nog inte längre om att det är så skönt att knulla att de inte kan låta bli, utan det är mindre lust och mer tvångsmässigt.


   
SvaraCitera

doceflor:

hahaha men äta kan man ju inte heller sluta med... men är det beroendeframkallande för det?

Men matberoende kan man bli.

OnT: Ja man kan bli beroende, men så länge det inte stör i vardagslivet så ser jag inget problem med det (för då är det ju inget beroende).


   
SvaraCitera

Ungdomen:

Jag undrar om Onani/Sex är beroendeframkallande

för en del är det


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Det är nödvändigt.


   
SvaraCitera

Ja och det är dessutom fel, onormalt och rent utsagt LIVSfarligt! [mad]


   
SvaraCitera