Aviseringar
Rensa alla

Onanitips


time:

Du har rätt till din egen åsikt men det här är inte rätt forum för homofobi. Här visar vi respekt mot alla oavsett sexuell läggning eller könsidentitet. Är det omöjligt att hålla sig till den regeln är man välkommen att söka sig till andra forum online! 

Time, om någon tar bort en tråd jag har gjort, vet du om det finns ett sätt att kolla vad anledningen till det kan vara?


   
SvaraCitera
time
 time

BibelnMedJoel:

Det är inte av mig själv som jag talar, det är av Guds ord.
Bibeln säger att ingen homosexuell ska få ärva Guds rike.
Vad gagnar det då en människa att leva för sina köttsliga begär, om man så får hela världen med sig, men går miste om sin själ?
Själen är det dyrbaraste för en människa men den som älskar mörkret söker inte ljuset i det att deras onda gärningar inte ska bli uppenbarade.

Som sagt: du får praktisera din religion precis hur du vill privat. Du måste fortfarande följa regler och bestämmelser i de sociala kontexter du rör dig i. På den här sajten så behandlar vi varandra med respekt och följer diskriminationslagen. Du är välkommen att hålla din egen själ hur ren och fin du vill, men du får leva med att andra inte tycker som du, eller ta det till ett annat forum om du inte kan låta bli. Punkt slut. Glad

Gällande borttagna trådar kan du skicka ett PM till mig.


   
SvaraCitera

time:

Som sagt: du får praktisera din religion precis hur du vill privat. Du måste fortfarande följa regler och bestämmelser i de sociala kontexter du rör dig i. På den här sajten så behandlar vi varandra med respekt och följer diskriminationslagen. Du är välkommen att hålla din egen själ hur ren och fin du vill, men du får leva med att andra inte tycker som du, eller ta det till ett annat forum om du inte kan låta bli. Punkt slut. Glad

Gällande borttagna trådar kan du skicka ett PM till mig.

Forumet grundas väll ändå på bland annat religionsfrihet och yttrandefrihet?
Ni har rätten att bli kränkta av Guds ord.


   
SvaraCitera
time
 time

BibelnMedJoel:

Forumet grundas väll ändå på bland annat religionsfrihet och yttrandefrihet?
Ni har rätten att bli kränkta av Guds ord.

Då detta är OT rekommenderar jag att vidare frågor tas i PM.


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

Forumet grundas väll ändå på bland annat religionsfrihet och yttrandefrihet?
Ni har rätten att bli kränkta av Guds ord.

Ska hämta en exorcist och driva ut djävulen ur dig pojk. Need some holy water for this shit


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

Jag skulle inte agera på det heller, då en riktig man ändå är väldigt värd!
Tänk att ha en gubbe som kommer hem med degen varje dag, en respektingivande man som dessutom förstår sig på barnen på ett vis som en kvinna omöjligen kan.
I ett hushåll krävs det att ha en man och en kvinna, det finns mängder av saker som man kompletterar varann i.
jag skulle inte låta mitt liv kretsa kring endast vem jag vill ha sex med, det är även vanligt att en gift människa kan ha sexuella tankar om främlingar.. Ska denne då agera på sina lustar?
Då skulle en hel familj splittras, det är inte värt det.
Att växa upp utan en far som ett barn, ja sådana människor blir faktiskt galna.
Faderlösa pojkar blir gärna mördare.
Jag skulle råda att låta ett liv kretsa kring Gud, inte kring kroppslig njutning.

Hjärntvättad av dina föräldrar? 
jag vill inte ha homofob kristna i Mitt Sverige


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel: Bibeln är min värdegrund, jag talar alltså inte av mig själv utan av han som har sänt mig.
Den som hatar vad bibeln har att säga hatar alltså inte mig, utan Gud.

BibelnMedJoel: Det är inte av mig själv som jag talar, det är av Guds ord.
Bibeln säger att ingen homosexuell ska få ärva Guds rike.

Jaha, och vad har du att säga om alla kristna som regelbundet går i kyrkan och predikar som pratar om hur homosexuella och andra som inte identifierar sig som hetero har lika mycket värde som alla andra människor?

Bibeln är en tolkningsfråga och säger lite vad man vill att den ska säga. Bara för att din åsikt om bibeln och religion innehåller homofobi och är till viss grad kvinnonedsättande ("gubben som kommer hem med degen wööö") ger dig inte rätt att förespråka för den.

Hjärta


   
SvaraCitera

Vissa kan onanera, vissa kan inte. Jag kan bara bli tillfredsställd om någon annan rör mig


   
SvaraCitera

idek send halp:
Vissa kan onanera, vissa kan inte. Jag kan bara bli tillfredsställd om någon annan rör mig

och vad menar du med de?


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

Det är inte fint att svära.

Det blir inte förrän det du säger låter vettigt.


   
SvaraCitera

vaniljmunken från norr:

Hjärntvättad av dina föräldrar? 
jag vill inte ha homofob kristna i Mitt Sverige

1. Jag är uppväxt som ateist, men Jesus räddade min själ för 2 år sedan.
2. Jag bor i Finland.
3. Homosexualitet är inte en person, du försvarar ett beteende som blockerar människors välsignelser i sina liv, eftersom att du jobbar för mörkrets rike och hatar ljuset i det att dina onda gärningar inte ska komma att bli uppenbarade .


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

1. Jag är uppväxt som ateist, men Jesus räddade min själ för 2 år sedan.
2. Jag bor i Finland.
3. Homosexualitet är inte en person, du försvarar ett beteende som blockerar människors välsignelser i sina liv, eftersom att du jobbar för mörkrets rike och hatar ljuset i det att dina onda gärningar inte ska komma att bli uppenbarade .

Finland, såklart. Booze


   
SvaraCitera

Storchen84:

Jaha, och vad har du att säga om alla kristna som regelbundet går i kyrkan och predikar som pratar om hur homosexuella och andra som inte identifierar sig som hetero har lika mycket värde som alla andra människor?

Bibeln är en tolkningsfråga och säger lite vad man vill att den ska säga. Bara för att din åsikt om bibeln och religion innehåller homofobi och är till viss grad kvinnonedsättande ("gubben som kommer hem med degen wööö") ger dig inte rätt att förespråka för den.

Hjärta

Dom har rätt, alla människor har samma värde.
homosexualitet är en synd, precis som att stjäla, ljuga, hata, dyrka avgudar.Bibeln säger att den som har begått en synd har begått dem alla:
Det betyder att igenom att jag har ljugit är jag dessutom rättvist skyldig till homosexualitet.
Kolla, man behöver inte vara impulsiv, det finns olika slags kärlek, och den som finns emellan två män - Broderlig kärlek är mycket mer DEEP än en romantisk kärlek.

Jag har en vän som är kille, och jag uppskattar han hur mycket som helst, dock vet jag att om det finns 0 att hämta ur honom romantiskt, då 2 män inte kan driva ett hem, och en man kan inte erbjuda en man alla sina behov, det finns inte på kartan vi måste ha en kvinna i våra liv till vem vi delar en romantisk, sexuell relation (bland annat)

Män behöver respekt Storchen, därför talar jag högt om män, för vi tolkar respekt som kärlek.
Mannen i huset kammar hem degen för han är THE MAN.
Kvinnan stickar vantar till barnen. Så enkelt är det.


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

1. Jag är uppväxt som ateist, men Jesus räddade min själ för 2 år sedan.
2. Jag bor i Finland.
3. Homosexualitet är inte en person, du försvarar ett beteende som blockerar människors välsignelser i sina liv, eftersom att du jobbar för mörkrets rike och hatar ljuset i det att dina onda gärningar inte ska komma att bli uppenbarade .

Enligt mig så födds vi om på nytt tills vi levt rätt och sen får vi komma till paradiset/himlen.
jag försöker inte komma till paradiset för jag förtjänar inte det än
gillar helt enkelt att syndaMycket gladBlink


   
SvaraCitera

vaniljmunken från norr:

Enligt mig så födds vi om på nytt tills vi levt rätt och sen får vi komma till paradiset/himlen.

Jag vet varför.
Du vill vara andlig men du gillar inte att behöva stå till svars inför en moralisk lag.
Därför väljer du att tro på någonting som passar dig.
Jag kan berätta för dig att min tro inte är formad för att passa mig, jag har anpassat mig själv för att passa in i min tro.
Jag vill inte framstå coolare än vad jag är, jag är som du, har problem med synder men jag har gjort framsteg och du vet du vad?
Det viktiga är vilket håll man är vänd åt, inte hur djupt in i träsket man befinner sig.
Gud vill se ditt hjärta vänt till honom i hopp om att kunna ta emot hans välsignelser, inte att du ska vara något märkvärdigt eller vara bättre än någon annan.
Han vill se dig, ansikte mot ansikte.
Det här är iallafall rätt deep, jag hoppas du kan känna hans kärlek starkt idag, då lagen är till för att visa oss vad som är bäst för oss.
Inte för att döma oss, vi ska bli dömda först när vi dör.


   
SvaraCitera