Aviseringar
Rensa alla

Online


Ämnesstartare

Hur gör man för att typ fixa internetanslutning till play station 3? Känner att det är dumt att skapa tråd här eftersom jag knappast kommer få bra svar men orkar inte googla eller fråga nån känner jag. 


   
Citera

Vad har du för Internetanslutning? Videon ovan guidar dig om du har trådlöst anslutning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kopplar in kabeln och ser till så att det står via kabel i inställningar.. Ska du ansluta trådlöst ser du till att det står via trådlöst eller nåt i inställningarna.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Känner att det är dumt att skapa tråd här eftersom jag knappast kommer få bra svar men orkar inte googla eller fråga nån känner jag.

Lose or lose situation alltså...?
Goggle har mer eller mindre svar på allt så känns som om det borde vara steg 1 hos alla oavsett om man orkar eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: orkar inte googla eller fråga nån känner jag. 

du gjorde just det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man köper en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Vad har du för Internetanslutning? Videon ovan guidar dig om du har trådlöst anslutning.

Tror det är trådlöst, såg ut som en bra video. Tack.

S3ON: Du kopplar in kabeln och ser till så att det står via kabel i inställningar.. Ska du ansluta trådlöst ser du till att det står via trådlöst eller nåt i inställningarna..

Vart finns en sån kabel då?

Xisco: Lose or lose situation alltså...?
Goggle har mer eller mindre svar på allt så känns som om det borde vara steg 1 hos alla oavsett om man orkar eller inte.

Provade lite men fick inga bra svar tyckte jag. 

df rqp: du gjorde just det

Menade mest nån här på riktigt i min närhet.

amsi: man köper en

En sladd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Vart finns en sån kabel då?

Hur är din dator ansluten till internet? En nätverkskabel kopplar man från modem eller router via en switch om man så vill till själva prylen i sig.. Är din dator trådlöst uppkopplad kan du lika så säkerligen klura ut hur du med ditt PS3 skall göra på likadant vis..  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Hur är din dator ansluten till internet? En nätverkskabel kopplar man från modem eller router via en switch om man så vill till själva prylen i sig.. Är din dator trådlöst uppkopplad kan du lika så säkerligen klura ut hur du med ditt PS3 skall göra på likadant vis..

Förstår ingenting... alltså jag är en grottmänniska typ.
Vi har typ fiber nånting. Det är trådlöst. Står en grej i hallen som är kopplad till väggen som ger min data och min lillebrors data internet. 
Ska PS3 sladden till datan eller till grejen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Provade lite men fick inga bra svar tyckte jag.

Det finns två sätt att göra det på.

1. WiFi. Sök upp inställningarna bland inställningarna längst till vänster nästan. Se MDAHs video i början.

2. In med internetkabel som du har i datorn (om du kör med sladd) och biffen borde vara fixad direkt.

Första länken som dyker upp på google är från Platsyation själva (inte Play station) och där kan du i vänstermenyn välja vilket sätt du vill ansluta med.
Här är länken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Ska PS3 sladden till datan eller till grejen?

Sladden ska in i routern ja.
Men har du trådlöst så rekommenderar jag det istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Det finns två sätt att göra det på.

1. WiFi. Sök upp inställningarna bland inställningarna längst till vänster nästan. Se MDAHs video i början.

2. In med internetkabel som du har i datorn (om du kör med sladd) och biffen borde vara fixad direkt.

Första länken som dyker upp på google är från Platsyation själva (inte Play station) och där kan du i vänstermenyn välja vilket sätt du vill ansluta med.
Här är länken.

Okej tack för svar. Då har jag lite att kämpa med när fifa 14 och PS4 kommer sen.
Vart köper man sån sladd då? Finns de överallt eller.

Xisco: Sladden ska in i routern ja.
Men har du trådlöst så rekommenderar jag det istället.

Det går ju inte. då får det bli trådlöst. WiFi är trådlöst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Vart köper man sån sladd då? Finns de överallt eller.

Om det ändå inte går så köp ingen. Finns annars i elektronikaffärer.

patrick bateman: WiFi är trådlöst?

Man förväntar sig att folk mellan 10-50 idag har koll på sådana grejer men nehe.
ja WiFi är trådlöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Om det ändå inte går så köp ingen. Finns annars i elektronikaffärer.

Ah skiter i detta.

Xisco: Man förväntar sig att folk mellan 10-50 idag har koll på sådana grejer men nehe.
ja WiFi är trådlöst.

Förvänta dig inte det. Jag är antiteknik och oteknisk. Jag tror på att ett krig mot maskiner är oundvikligt och jag fruktar alla maskiner. Vill inte kunna mer än nödvändigt. 

Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Tack.

Ska du köra via kabel så leta efter en rak UTP cat5e-kabel. Men för enkelhetens skull borde du försöka få igång det via ert wifi..


   
SvaraCitera