Aviseringar
Rensa alla

Online test managment


Imgood
Ämnesstartare

Hej!
Jag är inte så bra på php. men jag förstår ändå lite..
här e frågan
Jag vill göra ett CMS där man kan skriva frågor. klistra in bilder och ha 3-4 svar. och folk ska kunna svara på dem. som en undersökning här på um men med bilder. och man ska kunna göra testet många gånger och få resultat.
men hur gör jag det? jag ska ha en databas också där folk kan bli medlemmar och så ..
Finns någon liknande CMS man kan köpa eller ladda ner?
skulle bli väldigt tacksam om jag fick lite tips här..


   
Citera

Vet att det är ett tråkigt svar men är det inte bättre att du lär dig mer php så att du kan strukturera upp ett CMS så som du vill ha det? Börja föreslagsvis med någonting litet som att skriva till/läsa från en databas och utveckla därifrån.


   
SvaraCitera

Kan du inte skriva "hej, skriv en sån här CMS åt mig" rakt ut istället? Vet du inte ens var du ska börja har du inte en chans att ens komma i närheten av att slutföra ett dylikt projekt.


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Gentlernen:

Kan du inte skriva "hej, skriv en sån här CMS åt mig" rakt ut istället? Vet du inte ens var du ska börja har du inte en chans att ens komma i närheten av att slutföra ett dylikt projekt.

jag har tänkt skriva frågorna på en fil och resultatet p åen annan men jag vil helt använda databas..
jag vill köpa den förstår du?

Ire_:

Vet att det är ett tråkigt svar men är det inte bättre att du lär dig mer php så att du kan strukturera upp ett CMS så som du vill ha det? Börja föreslagsvis med någonting litet som att skriva till/läsa från en databas och utveckla därifrån.

det skulle ta minst 3 månader o lära hela och göra ett CMS och det är omöjligt att det ska va buggfritt vid första version.. och jag har brottåm


   
SvaraCitera

Kolla runt vad folk vill ha betalt för ett sånt projekt då så kanske det inte blir lika bråttom att lära sig själv istället sen 🙂


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Ire_:

Kolla runt vad folk vill ha betalt för ett sånt projekt då så kanske det inte blir lika bråttom att lära sig själv istället sen 🙂

sökt. hittar inga.. fett irriterande


   
SvaraCitera

Imgood:

sökt. hittar inga.. fett irriterande

här också? http://www.phpportalen.net/viewforum.php?f=30


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Ire_:

här också?

vilken tråd? hitta rinte


   
SvaraCitera

Imgood:

vilken tråd? hitta rinte

" Betalda tjänster
Söker du hjälp med något projekt? Eller besitter du kunskaper du vill dela med dig av? Är det frågan om kontanta medel? "

du får väl skapa en tråd.


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Ire_:

" Betalda tjänster
Söker du hjälp med något projekt? Eller besitter du kunskaper du vill dela med dig av? Är det frågan om kontanta medel?

nej .. då..
inte sånt..


   
SvaraCitera

Imgood:

Jag vill göra ett CMS där man kan skriva frågor.

Imgood:

jag vill köpa den förstår du?

wat?

Imgood:

det skulle ta minst 3 månader o lära hela och göra ett CMS och det är omöjligt att det ska va buggfritt vid första version.. och jag har brottåm

Isåfall är det bara att plocka fram plånboken. Har du riktig tur och låga krav kan du kanske komma undan med sisådär en 10-15 000 för ett dylikt system, men bli inte förvånad om det kostar 3-5 gånger mer än så.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera