Aviseringar
Rensa alla

Onlinespel


Ämnesstartare

Har fått någon plötslig stark avsaknad av onlinespel, måste bero på den extrema känslan av ensamhet. Finns det några tuffa co-op onlinespel där ute? Vad brukar ni lira för något?
(obs, detta är icke-oseriös tråd)


   
Citera
Ämnesetiketter

Enda jag lirar online på det sättet är dota. Men jag saknar cs-tiden ändå. Var sjukt roligt på den tiden. Inte hittat någon riktigt, riktigt bra ersättare till det än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Enda jag lirar online på det sättet är dota. Men jag saknar cs-tiden ändå. Var sjukt roligt på den tiden. Inte hittat någon riktigt, riktigt bra ersättare till det än.

Ja, cs-tiden var faktiskt väldigt rolig. Det var dock för att man hade en massa folk att lira med. Det är inte samma sak att lira enbart public då det är nytt folk man lirar med hela tiden, blir inte samma gemenskap.

Ah, Warcraft 3. Sannerligen perfekt spel att lira flera på, fast jag föredrar Tower defense : )


   
SvaraCitera

sylar:

Ja, cs-tiden var faktiskt väldigt rolig. Det var dock för att man hade en massa folk att lira med. Det är inte samma sak att lira enbart public då det är nytt folk man lirar med hela tiden, blir inte samma gemenskap.

Jo, precis. Det jag menade. puplic är pisstråkigt. Vi var samma 5-6-7 stycken som spelade i flera år. Sen gick vår ledare/kompis och dödde - då la vi alla ner. Har försökt ta upp det med några andra vid senare tillfälle, men blev aldrig samma sak.

sylar:

Ah, Warcraft 3. Sannerligen perfekt spel att lira flera på, fast jag föredrar Tower defense : )

Juh, men har klarat av ungefär varenda td som finns (som jag funnit åtminstone, och då har vi raidat igenom epicwar.com ett antal gånger efter nya) så det är inte så upphetsande längre 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Juh, men har klarat av ungefär varenda td som finns (som jag funnit åtminstone, och då har vi raidat igenom epicwar.com ett antal gånger efter nya) så det är inte så upphetsande längre 🙁

Jaså? låter helt ofattbart, fanns ju så många td:s att välja mellan : /
I och för sig så var jag alltid tvungen att dras med en massa noobs hela tiden som drog ifrån när man startade eller var dåliga. Vissa td:s krävde ju att varenda spelare spelade perfekt trots allt.

Budolicious:

Jo, precis. Det jag menade. puplic är pisstråkigt. Vi var samma 5-6-7 stycken som spelade i flera år. Sen gick vår ledare/kompis och dödde - då la vi alla ner. Har försökt ta upp det med några andra vid senare tillfälle, men blev aldrig samma sak.

Tråkigt : /
Ett spel som jag alltid gillat som tyvärr aldrig varit så populärt som jag tycker att det borde vart. Det är Svencoop. Det är Half Life fast man är flera som kör samtidigt på banan, som ett co-op spel. Gratis för övrigt att ladda ner, det är en mod. Banorna var hemmagjorda av folk, men väldigt utanför boxen och tuffa. Better than drugs : p


   
SvaraCitera

sylar:

Jaså? låter helt ofattbart, fanns ju så många td:s att välja mellan : /
I och för sig så var jag alltid tvungen att dras med en massa noobs hela tiden som drog ifrån när man startade eller var dåliga. Vissa td:s krävde ju att varenda spelare spelade perfekt trots allt.

Ah, liten överdrift givetvis. Men nästan alla solo survivor har jag klarat åtminstone. "Alla" team-tds som man kan klara på 4 eller färre är också fixade. Bara de där som man måste vara 8 BRA på som aldrig kommer att funka.

sylar:

Svencoop.

Juh, grymt lanspel : >


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Juh, grymt lanspel : >

Jo. Om jag inte missminner mig så kunde man vara allt från 1 person till 16 personer. Funkar faktiskt att lira public på detta. Sedan var aldrig pingen ett problem heller : )
I CS så var 40 ping dåligt , i Svencoop så kunde man ha 200 utan problem. Vet inte hur det är nu dock.


   
SvaraCitera

BF Heroes? Det är gratis och i alla fall okej.


   
SvaraCitera

Jag ska pröva Champions Online när jag har råd.


   
SvaraCitera

GunZ: The Duel


   
SvaraCitera
apan28

batlefield heroes

www.battlefieldheroes.com


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, gratis är bra. Ska kika Battlefield Heroes.


   
SvaraCitera

Soldat[crazy] http://www.soldat.pl/en/
Gratis och kul, tycker jag i varje fall


   
SvaraCitera

Jag brukar spela på erepublik.com. Det är ett otroligt bra spel! Det är inte action i den meningen att man går och skjuter, det är mer strategi.

Man kan satsa på politik och kanske bli president över sitt land, driva virtuella företag och bli rik med tiden, kriga för sitt land mm.

Man har kontakt med verkliga människor och just nu är det ca 220000 medlemmar runt jorden. Vi är mitt i ett världskrig och Sverige behöver alla nya spelare vi kan få. Det är ca 3500 spelare från Sverige att jämföra med Ungerns 16000, Rysslands 11000, Indonesiens 13000. Och dom är våra fiender.

Spelet är ganska eller till och med mycket förvirrande i början, men hänger man bara i dom första 2 veckorna så kommer man verkligen njuta av spelet. Rekommenderas starkt!

[Reklam, ajabaja!]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Runescape.com


   
SvaraCitera