Aviseringar
Rensa alla

Onödiga låsningar


Åtta
Ämnesstartare

Varför låses trådar som potentiellt kan behandla olagliga ämnen, men som inte nödvändigtvis gör det? Det senaste exemplet är en tråd av något tard som frågade hur/om man kunde ladda ned musik utan att använda sig av Limewire, eller någonting i den stilen. Visst, retarden syftade med stor sannorlikhet på att ladda ned upphovsrättsskyddad musik som man vanligtvis behöver betala för att få tillgång till, men det betyder inte att hen nödvändigtvis syftade på det. Kanske eftersökte hen gratis, lagligt nedladdningsbar musik. Det enda som uppnåtts genom att låsa tråden var att hen inte får reda på att det faktiskt finns gratis musik att tillgå. Information som hen (med personens mentala status i åtanke) aldrig kommer att hitta själv.

Om inte annat så hade vi gemensamt kunnat göra personen till åtlöje genom att låtsas inte förstå att hen var ute efter Kayte Perrys senaste singel, och istället peka henne till gratis nedladdningar av instrumentala polkor från 1890. Varför fick jag inte chansen att göra det? [sad]

Min poäng (förutom att det är roligare att göra folk till åtlöje än att låsa deras trådar) är att in i helvete många trådar låses utan någon definitiv indikation att de bryter mot några lagar eller regler. Var ska vi dra gränsen? Om någon frågar efter en lösning på deras grafikkortsproblem, ska vi låsa tråden då de kanske anväder grafikkortet till att spela illegalt nedladdade spel? Ska vi låsa alla trådar som har med mekanik att göra, då personerna kanske använder den kunskapen till att bryta mot fartgränserna? Ska vi låsa alla trådar som har med plantskötsel att göra (okej, det kanske inte finns så många), då personen kanske odlar cannabis?

Tråden i fråga återfinns här.


   
Citera
Ämnesetiketter

Utan att ha titta på tråden. Det var aristoteles, eller hur?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Diabolus:

Utan att ha titta på tråden. Det var aristoteles, eller hur?

Nej. Issen. Men det är skitsamma. Den här tråden handlar inte om den tråden specifikt, utan alla de trådar som blir låsta av liknande anledningar.


   
SvaraCitera

Åtta:

blir låsta av liknande anledningar.

Deras regler om sånna diskussioner är så pass luddiga att inte ens moderatorerna vet vad de ska följa.


   
SvaraCitera

Diabolus:

Deras regler om sånna diskussioner är så pass luddiga att inte ens moderatorerna vet vad de ska följa.

Tänk dock på att det inte är vi moderatorer som sätter upp reglerna.
Det kan vara svårt att tyda reglerna i vissa fall.


   
SvaraCitera

Jag tycker att regler och låsning av trådar ska ändras.

Skulle hellre vilja se fler oseriösa trådar, trådar utan diskussionsunderlag och poster i trådar som är off topic blivit raderade.

(Kan ni ens ta bort det någon har skrivit i en tråd, utan att låsa tråden eller ändra det som skrevs i posten?)

Jag tror att det skulle vara ett trevligare klimat på ungdomar.se ifall off topic och oseriösa svar rensades bort från seriösa trådar med diskussionsunderlag.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det kan vara svårt att tyda reglerna i vissa fall.

då bör ju reglerna ändras regler skall bara kunna tolkas på ett sett [no-no]


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Jag tror att det skulle vara ett trevligare klimat på ungdomar.se ifall off topic och oseriösa svar rensades bort från seriösa trådar med diskussionsunderlag.

!
det får vara oseriöst där det är meant to be oseriöst.


   
SvaraCitera

OF 5:

då bör ju reglerna ändras regler skall bara kunna tolkas på ett sett [no-no]

Jag håller med till fullo.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det kan vara svårt att tyda reglerna i vissa fall.

Ni har mer inflytande på administratörer än vad vi har. Do something about it!


   
SvaraCitera

Åtta:

Nej. Issen.

Han varnade mig idag [sad]


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Skulle hellre vilja se fler oseriösa trådar, trådar utan diskussionsunderlag och poster i trådar som är off topic blivit raderade.

Jellybeans:

Jag tror att det skulle vara ett trevligare klimat på ungdomar.se ifall off topic och oseriösa svar rensades bort från seriösa trådar med diskussionsunderlag.

Håller med. Det är ju inte superskoj när folk fjantar i seriösa trådar. Trådar som görs i klotter är just klotter, men gör man en seriös tråd så vill man inte ha massa fjams..


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Wanking BC:

Han varnade mig idag [sad]

Trodde att det var en hona.

I love Lucy:

Det är ju inte superskoj när folk fjantar i seriösa trådar. Trådar som görs i klotter är just klotter, men gör man en seriös tråd så vill man inte ha massa fjams..

Trams är vad som gör UM till UM. The trams is here to stay. Hursomhelst så är det inte vad den här tråden handlar om, så antingen kan ni börja diskutera låsningar utav trådar som potentiellt, men inte definitivt behandlar olagliga ämnen, eller så kan ni försvinna. [mad]


   
SvaraCitera

Åtta:

Trodde att det var en hona.

Vet inte nu när du säger det, har h*n inte "P" vid namnet?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Wanking BC:

Vet inte nu när du säger det, har h*n inte "P" vid namnet?

Vet inte och orkar inte kolla. Har fullt upp att dricka gin, baka kladdkaka och titta på House. Mitt liv är fullständigt.


   
SvaraCitera