Aviseringar
Rensa alla

Onödigt?


Ämnesstartare

Jag har haft hål i både näsan och naveln, men hålet i näsan blev infekterad och min navelpiercing stöttes ut efter nästan ett år. Är det då onödigt av mig att ta ett nytt hål i naveln om det är så att jag inte tål att ha hål någon annanstans än i öronen?

Jag kanske borde tillägga att båda hålen var tagna med pistol. Om jag gör en ny navelpiercing kommer det givetvis vara med kanyl.


   
Citera

Ha inte silver eller guld i bara. Då brukar det gå illa eftersom kroppen reagerar på det när hålet inte är läkt. Ta nickelfritt bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det hade jag inte innan heller, jag hade läkningsmycket i ett halvår innan jag bytte till ett smycke av kirurgiskt stål.


   
SvaraCitera

Tydligen vill ju inte din kropp ha okända föremål i sig... det finns många som inte "kan" ha piercings eftersom kroppen stöter bort dessa.


   
SvaraCitera

Att naveln stöttes ut betydere inte att du inte alls kan ha piercingar. Naveln är känd för att krångla och stöta ut smycket.

Om du tar nästa hål med kanyl och får ordentliga skötselråd så kommer det säkert att gå bättre 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack så mycket för svaren. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjorde det inte ont att ta hål i naveln med pistol?

Tosseida


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jo, det gjorde det.
Sedan har jag en väldigt hög smärttröskel också, så det kan ju vara därför.


   
SvaraCitera

Ja. Köp godis istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pequena:

hög smärttröskel

betyder att man tål mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

raally:

betyder att man tål mycket

Låg menar jag då. (a)


   
SvaraCitera

raally:

betyder att man tål mycket

Nej, det betyder att det krävs mer för att man skall få ont. Bara för att du har hög smärttröskel så är det inte svårare att bryta ditt ben än någon som har låg smärttröskel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Bara för att du har hög smärttröskel så är det inte svårare att bryta ditt ben än någon som har låg smärttröske

Nej, det är vad kroppen tål. Jag menar vad man tål psykiskt, ditt mongo


   
SvaraCitera