Aviseringar
Rensa alla

Ont efter sex..


Ämnesstartare

Hej! Jag har såna himla smärtor efter jag har haft sex. Det är inte något som har uppkommit nu, utan jag har haft det enda från start. Börjar fundera på om det är killens spermier som jag är allergisk mot eller något liknande?

Det gör väldigt ont när jag kissar också, efteråt. Och det håller i sig i 1-2 dagar. Jag kollade på lite andra trådar och hittade inte speciellt mycket.

Men åter till hur det känns. Det sticker, svider, och jag mår bara illa efter. Har spytt ett par antal ggr efteråt pga smärtan..

Någon som vet varför det här uppstår? Och om det kommer gå över?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

är du ordentligt lubricerad innan ni har sex? om du är allergisk mot spermier så borde du inte märka av något om ni använder kondom.


   
SvaraCitera

friktion tror jag på. Du är antagligen inte tillräckligt blöt när ni har sex. Prova med glidmedel.

Viktigast av allt: ha bara sex om du är riktigt riktigt kåt!


   
SvaraCitera

Det svider alltså mest, och känns inte som kramper/ mensvärk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

är du ordentligt lubricerad innan ni har sex? om du är allergisk mot spermier så borde du inte märka av något om ni använder kondom.

Jag tar p-piller, har alltid gjort så har aldrig provat med kondom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

friktion tror jag på. Du är antagligen inte tillräckligt blöt när ni har sex. Prova med glidmedel. Viktigast av allt: ha bara sex om du är riktigt riktigt kåt!

Vi använder nästan alltid glidmedel, iallafall när vi har tillgång till det.. Det gör ju inte ont under sexet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Det svider alltså mest, och känns inte som kramper/ mensvärk?

När man kissar kan det kännas väldigt mycket som mensvärk.. [sad]


   
SvaraCitera

Hur är det när du använder tampong?

När jag stoppar i tampong så får jag jätte ont först, precis som mensvärk men det går över sen. Ingen aning varför, och har aldrig haft sex så vet inte hur det blir då men det kanske är det samma för dig fast värre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gullregn:

Hur är det när du använder tampong?När jag stoppar i tampong så får jag jätte ont först, precis som mensvärk men det går över sen. Ingen aning varför, och har aldrig haft sex så vet inte hur det blir då men det kanske är det samma för dig fast värre?

Kommer faktiskt inte ihåg, har inte använt tampong på över 1 år då mina p-piller har uteslutat min mens helt åt mig. Men som jag kommer ihåg det tyckte jag att det var obekvämt i början, men som du sa att det går över efter ett tag.


   
SvaraCitera

linneqqc:

När man kissar kan det kännas väldigt mycket som mensvärk..

Har du testat dig för könssjukdomar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Har du testat dig för könssjukdomar?

Låg inne på sjukhuset för ett tag sen för kraftig urinvägsinfektion. Antog att dom tog massa tester för könssjukdomar innan dom visste vad som var felet. Det kom också in en gynekolog, så jag tror faktiskt att jag är testad för det..


   
SvaraCitera

linneqqc:

Låg inne på sjukhuset för ett tag sen för kraftig urinvägsinfektion. Antog att dom tog massa tester för könssjukdomar innan dom visste vad som var felet. Det kom också in en gynekolog, så jag tror faktiskt att jag är testad för det..

Alltså... Har du kraftiga gynekologiska besvär kan det vara bra att boka tid på um för att ta reda på vad det beror på. Du kan ha fått känsliga slemhinnor av ppillren, och därför bara är "irriterad" efter sex, men det kan bero på en könssjukdom också, eller att ni har för hårt sex tex bakifrån så livmodertappen blir öm. Men boka tid på um hur lr som, det skadar ju inte. Svamp kan ge såna symptom också 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske är vetibulit, läs http://www.vestibulit.se/


   
SvaraCitera

linneqqc:

När man kissar kan det kännas väldigt mycket som mensvärk..

du kanske har urinvägsinfektion? Någon könssjukdom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

du kanske har urinvägsinfektion? Någon könssjukdom?

Ska nog åka iväg och kolla mig för urinvägsinfektion..


   
SvaraCitera