Aviseringar
Rensa alla

Ont i äggstock av hormonspiral?


Ämnesstartare

Satte in min hormonspiral för exakt en vecka idag och hade som mensvärk i typ 3 dagar, sen gick det över men istället fick jag som ett tryck på äggstockarna, mest på vänstra. Som att någon sitter och håller i dom. Ibland när jag trycker där så gör det ont och strålar ut mot sidan av magen, ovanför höftbenet. Ibland när jag kissar så hugger det till, och när jag går eller ska sätta mig så gör det också ont. 
Enligt min menskalender så ska jag haft ägglossning i förrgår, tänkte först att det kanske var därför men eftersom jag fortfarande känner såhär så börjar jag fundera på vad det är. Mår bra annars och har inte feber. Är det någon som har känt likadant eller vet vad detta innebär? (Har försökt tagit kontakt med UMO, har en telefontid i överimorgon)


   
Citera
Ämnesstartare

Någon?


   
SvaraCitera

Ingen erfarenhet men det kan hända att hormonspiralen stöts ut från livmodern som resulterar i smärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, den sitter där den ska. Känner trådarna och dessutom tror jag att jag hade haft väldigt ont i själva livmodern, vilket jag inte har. Det är bara äggstockarna som spökar..


   
SvaraCitera