Aviseringar
Rensa alla

ont i blindtarmen?


Ämnesstartare

När jag kör marklyft med vikter över 130 kilo så får jag jävligt ont i högra sidan av buken, precis lite över ljumsken. smärtan ökar succesict med varje repetition typ, andra repet får jag lite ondare, sen ökar de tills jag inte pallar mer.
När det känns som värst så får jag en brännande känsla i ljumsken, känns som att det är någon prinskorv där som typ börja brinna.

Någon som har en aning om vad det kan va?


   
Citera
edroon

Om du nu får så ont ska du ju inte ta 130 kilo i marklyft, kör max ca 80 kilo.

Har du ont så som du förklarar så ska du inte ta tungt, iaf tills det blir bättre. Kan vara att du sträckt dig. En sträckning kan vara i flera veckor om man inte tar det lugnt.
Testa bygga upp det onda, kör lätt några veckor. Ja tills det känns bättre.
Så skulle jag göra först, om det inte hjälper så skulle jag gå till doktorn. Lycka till


   
SvaraCitera

Det får jag också.. i kombination med kyla och mens O_o kan få det om jag bara fryser under en natt t.ex. Vet dock inte vad det är, vart hos läkare o massa skit sen tidigare men de är så värdelösa.


   
SvaraCitera
edroon

ohYEA_:

Det får jag också.. i kombination med kyla och mens O_o kan få det om jag bara fryser under en natt t.ex. Vet dock inte vad det är, vart hos läkare o massa skit sen tidigare men de är så värdelösa

Men där har han ju svaret kanske, troligen tränar du så att du blir kall mellan pausen.

Försök inte ta paus mer än 30 sec.


   
SvaraCitera

edroon:

Men där har han ju svaret kanske, troligen tränar du så att du blir kall mellan pausen.

Kanske det.. Men det är rätt weird tycker jag. Att man får sådär.. :s


   
SvaraCitera

min bror sprang typ 2 mil eller nåt, tog i skitkycket. då typ sprack hand blindtarm eller nåt...inte bra[n]


   
SvaraCitera

Det låter som höftböjaren krånglar.
Sjukgymnaster hade nog kunnat ge lite mer feedback om ditt problem.


   
SvaraCitera
edroon

ohYEA_:

Kanske det.. Men det är rätt weird tycker jag. Att man får sådär.. :s

Det är faktiskt inte så weird, är kroppen kall och du rör på dig så som du vanligtvis inte gör så får du ont. Man ska alltid värma upp.


   
SvaraCitera

edroon:

Det är faktiskt inte så weird, är kroppen kall och du rör på dig så som du vanligtvis inte gör så får du ont. Man ska alltid värma upp.

Mjo men alltså... Jag brukar vakna av att det gör ont bara för att min mage/rygg inte varit varm under natten. Så.. Det ligger nog mer i det än bara kylan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla svaren 😛 får väll värma upp mer. det där med att 130 är för tungt kanske kan stämma,inte tränat marklyft så mycket.
pews


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera