Aviseringar
Rensa alla

Ont i bröstet, HJÄLP 13 år!


Ämnesstartare

Hej

Är en 13 årig pojke som tränar nästan varje dag och är frisk och har inga andra problem.

För ca 1 vecka sedan fick jag ont i bröstet och sedan dess har det bara blivit värre och värre. Har ont runt och mitt på bröstet och får även stickningar till vänster arm upp till halsen. Är faktiskt jävligt orolig även om jag är väldigt ung för en hjärtattack. Jag kan vara aktiv på dagen men på kvällen får jag ont och blir illamående. Har sagt till morsan men hon säger att det inte är farligt.

Någon som vet vad det kan vara?


   
Citera

Jag är ju ingen expert men skulle knappast tro att det skulle handla om någon hjärtattack.


   
SvaraCitera

ÅK IN TILL AKUTEN typ nu!!! Kan  var allvarligt:/ måste ju vara rädd om dej^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ligger i min säng just nu med lite smärtor :/ men ska ringa sjukvprdsupolysningen imorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sjukvårdsupplysningen*


   
SvaraCitera

unicorn17:
Sjukvårdsupplysningen*

De har nog öppet nu med annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

De har nog öppet nu med annars

Jomen vi alla sover och har redan väckt de ett par gånger, men jag fattar inte riktigt att det kommer bara på kvällen runt 10 tiden..


   
SvaraCitera

Har du besökt sjukhuset än? vad sa de isåfall


   
SvaraCitera
Exner

Kan bli så när revbenen trycket mot lungorna. Du kommer dock inte att lugnas av vad vi skriver här, så kontakta vården.


   
SvaraCitera

Sådär hade jag också förut, fast var lite äldre än dig, typ 15-18. Det gick över så småningom, trodde det hade med puberteten att göra. Kanske fick jag ett par hjärtattacker omedvetet.. Överlevde gjorde jag jue för här e jag osv!   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ringt och de sa art de va nåt med muskeln vettefan men ska kolla ändå och ta EKG typ om en vecka


   
SvaraCitera

lider av ungefär samma problem, fyller 15 om några veckor och får i bland ont i bröstet, på väster bröst, varar bara i några sekunder.. man blir orolig, var hos läkaren förra sommaren 2012 och då sa de att de inte var något med hjärtat.. 


   
SvaraCitera

Gör det ont när du andas in?


   
SvaraCitera

går fram till morsan och vråla: DET BRINNER I BRÖSTET, SNÄLLA LÅT MIG INTE STANNA KVAR


   
SvaraCitera

thegroownup:
Gör det ont när du andas in?

Tråden är 2 år gammal.... Lol


   
SvaraCitera