Aviseringar
Rensa alla

ont i bröstkorgen & hjärtat!


Ämnesstartare

Har börjat fått ont i bröstkorgen och hjärtat igen.
hade det 1-2 veckor innan nyår och varade ca 1-2 månader till och från.
Och nu i somras kom de tillbaka och försvann igen, det vara ungefär 3 veckor.
Nu har jag fått ont igen. Känns som jag har en stor sten på bröstkorgen, sen sticker det och hugger i hjärtat. Får svårt att andas, har hänt en del gånger att ja blir svag i nån av armarna. Sticker lite i fingrarna. Så i söndags fick ja så igen.. Känns som ett slags anfall.. och då när de blir som värst känns det i ryggen med, som en ilning.
Tar jag djupa andetag hugger det mer i hjärtat och bröstkorgen..

Jag äter p-piller, sluta med dom ett tag. Men det fortsatte göra ont så ja börja med dom igen, ansåg ingen skillnad som med eller utan.

har ingen aning om vad det är? Borde ja söka upp läkare?


   
Citera

svartatroser:

Borde ja söka upp läkare?

suck

kolla hjärnan när du ändå är där


   
SvaraCitera

En doktor vet nog bättre än vi på UM


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj ursäkta. Tänkte mest på att de försvinner o ja kan gå länge utan att ha ont.


   
SvaraCitera
time
 time

svartatroser:

Känns som ett slags anfall.. och då när de blir som värst känns det i ryggen med, som en ilning.

Hur mår du rent psykiskt under de här anfallen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Hur mår du rent psykiskt under de här anfallen?

jag får panik, kall svettas typ. .


   
SvaraCitera
time
 time

svartatroser:

jag får panik, kall svettas typ.

Du har inte övervägt att det är panikångest du drabbas av? För det låter ju som klassiska panikattacker.


   
SvaraCitera

Välkommen till klubben[y]


   
SvaraCitera

gå till läkaren.


   
SvaraCitera

det är ganska vanligt bland ungdomar att det sticker och hugger till i hjärta och bröstkorg ibland

men är det långdraget eller envist kan något vara fel

kolla upp med läkare om du är osäker


   
SvaraCitera

Bröstsmärtor väcker alltid en stark oro inom mig. Du borde omgående besöka en läkare. Med hänvisning till att ditt problemet verkar återkomma med jämna mellanrum.

Angelize - Ha lite överseende för gudskelov. Skräm inte bort nyanlända ungdomar för bövelen. Att göra någon till en slagpåse gynnar inte någon av oss på den här sajten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Bröstsmärtor väcker alltid en stark oro inom mig. Du borde omgående besöka en läkare. Med hänvisning till att ditt problemet verkar återkomma med jämna mellanrum.

ringer läkaren på måndag.
var en gång inne och kolla, då sa han bara. du är förkyld och skicka hem mig. . sen vare inge mer.. verka inte bry sig och orka ja inte..


   
SvaraCitera

x_marty:

Att göra någon till en slagpåse gynnar inte någon av oss på den här sajten.

d1 r väl bra att slippa nya tards? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har väldigt liknande problem...

Jag får väldigt ont i områdena runt hjärtat och ofta ut i vänsterarmen och till höger om vänster skulderblad. Detta kommer och går.

Har gått till läkaren ett par gånger. Anledningen till att jag har ont är att jag har en spänd muskelsträng (?) i ryggen. Om man trycket på ett speciellt ställe i min rygg gör det sviiiinont i hela hjärtpartiet och där... när jag bli stressad spänner jag strängen och det gör ont i ett par dagar eller så... Har även tagit EKG, blodtrycksgrej och så för att försökra mig om att det inte är nåt farligt 🙂

Detta är tydligen relativt vanligt. Vet inte om det är samma för dig, men en god idé är ju att höra med en läkare ändå 🙂


   
SvaraCitera