Aviseringar
Rensa alla

Ont i fingrarna efter 2 års gitarr spelade!


andlin103:

Jag spelar elgitarr

Konstigt. Spela oftare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Nej, fingrarna vänjer sig och bildar tjockare hud på fingertopparna. Du spelar inte så mycket under längre tid alls.

hallå jag vet ju hur länge jag spelar. och mina fingertoppar är stenhårda. men efter typ 3 timmars spelande så får jag ont. vare sig jag då och då i tre timmar eller spelar det på raken. jag får alltid ont efter en stund!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Konstigt. Spela oftare.

det är ju då jag får ont? [shake]


   
SvaraCitera

andlin103:

det är ju då jag får ont?

Ja, det är det som är poängen. Spela tills fingrarna blöder, bokstavligen.
Om du slutar varje gång det gjort ont kan jag förstå varför de inte är tillräckligt härdade än. Kunde knappt hålla i något med vänsterhanden när jag kört som mest och fortfarande var nybörjare.. Dold text: faast det berodde mest på att metallen i halsen på gitarren var vassa och oslipade, fick slipa ner dem själv. Billigt skräp.


   
SvaraCitera
Noak_

Tryck inte så hårt bara. Det behövs inte så mycket anslag för att få bra ljud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Ja, det är det som är poängen. Spela tills fingrarna blöder, bokstavligen.
Om du slutar varje gång det gjort ont kan jag förstå varför de inte är tillräckligt härdade än. Kunde knappt hålla i något med vänsterhanden när jag kört som mest och fortfarande var nybörjare..

så jag ska spela tills dom börjar blöda? [confused]

Noak_:

Tryck inte så hårt bara. Det behövs inte så mycket anslag för att få bra ljud.

måste ju trycka till lite när man kör bends och så! [party]


   
SvaraCitera

prova att byta strängar till antingen tjockare eller tunnare, det är ju individuellt. justera gitarrhalsen kan man ju göra också=) och stålsträngat är ju aldrig en skön upplevelse i mitt tycke, kör på elgitarr med akustisk simulering istället, låter ju inte lika verkligt men det är ju skönare i alla fall. [smile]


   
SvaraCitera