Aviseringar
Rensa alla

Ont i handleden


Ämnesstartare

Jag har haft ont i min högra handled sen förra onsdagen, jag skulle slå en polare på huvudet och missade halvt och böjde handen i någon konstig vinkel. När jag styrketränade igår märkte jag att jag fick väldigt ont när jag skulle lyfta vikter. Nu till frågan, när jag styrketränar, tycker ni då att jag ska linda handleden med ett stödförband eller ska jag helt enkelt låta det vara? Det är ju inget benbrott eller så, har väll bara vrickat den lite lätt eller liknande. Så! What to do?


   
Citera

ta't lungt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan mycket väl vara benbrott. Jag hade kollat upp hos läkaren.

Känner en kille som slog till en annan och bröt lillfingret och lite andra grejer i handen.

Annars är det "wristwrap" och träning av handlederna(underarmsträning) som gäller. Självklart inga "wristwraps" när du tränar underarmar.


   
SvaraCitera

Det kan vara en spricka.. Eller kan du röra handleden? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Och vad har vi lärt oss av detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan röra handen helt okej osv. Men när jag t ex hade händerna i jackfickorna på väg till skolan så märkte jag att handen var ganska stel när jag tog ut den, det tog en stund innan jag kunde röra den ordentligt utan smärta. Och vi spelade volleyboll idag på idrotten, big sucess! Fick avbryta eftersom jag vågat mig på en smash och det gjorde det hela värre. Ska gå och kolla hos sjuksyster imorgon!


   
SvaraCitera

det är möjligt man kan fan skada handen ganska rejält när man slår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JacobK:

Ska gå och kolla hos sjuksyster imorgon!

Det gör du fanemig rätt i!


   
SvaraCitera