Aviseringar
Rensa alla

Ont i hjärtat


Ämnesstartare

I lördags vaknade jag med en skarp smärta i bröstkorgen, kändes verkligen som om det var hjärtat, men är osäker. Trodde först att det skulle gå över, men smärtan höll i sig i säkert 2-3 timmar.. [sad]
Fast jag åkte till akuten ganska snabbt, men läkarna hittade inget fel på varken hjärtat eller andra organ i det "området" jag hade ont. [tard] Jag fick ta typ blodprov och EKG o sånt, men allt var fullt normalt.

En läkare sa att det kan ha varit nåt som kallas "hjärtneuros", men hon visste inte säkert. Aldrig hört talas om det. Nån som vet vad det är för nåt? [cute]

Vad fan kan det ha varit för fel? Varför hade jag så sjukt ont? [chocked] Nån annan som känner igen sig förresten, som typ upplevt nåt liknande?


   
Citera

Förr kunde jag få sådär att det typ stack till i hjärtat och varade några sekunder. Fick så några gånger om året för kanske två år sedan. Men hade det ganska stressigt då iofs, nu när jag tar det lugnt har det försvunnit [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha du åkte till läkarn 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men gud. Onödigt att åka till läkaren när du är 16 bast och har ont i hjärtat. Ofta man har hjärtproblem i så tidig ålder. Väldigt ovanligt. Hjärtneuros är väll ångest, just google it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Men gud. Onödigt att åka till läkaren när du är 16 bast och har ont i hjärtat. Ofta man har hjärtproblem i så tidig ålder. Väldigt ovanligt. Hjärtneuros är väll ångest, just google it.

Är du dum i huvudet? Sjukvården finns väl där för att den ska användas speciellt när vi betalar så dyrt för den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samuraj:

Är du dum i huvudet? Sjukvården finns väl där för att den ska användas speciellt när vi betalar så dyrt för den.

Har jag inte sagt någonting om. Bara att det är VÄLDIGT ovanligt att man har hjärtproblem så ung så fattar inte varför man går till läkaren. I alla fall inte efter en enda gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Har jag inte sagt någonting om. Bara att det är VÄLDIGT ovanligt att man har hjärtproblem så ung så fattar inte varför man går till läkaren. I alla fall inte efter en enda gång.

Det spelar väl ingen roll hur ovanligt det är då det beviserligen händer. Du säger ju just nu att vi inte ska använda sjukvården till det den är tänkt då det är onödigt.. Idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samuraj:

Det spelar väl ingen roll hur ovanligt det är då det beviserligen händer. Du säger ju just nu att vi inte ska använda sjukvården till det den är tänkt då det är onödigt.. Idiot.

Vi har olika åsikter, aight? Jag skulle aldrig gå efter en gång, hur mycket sjukvården ens "finns där för en".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Men gud. Onödigt att åka till läkaren när du är 16 bast och har ont i hjärtat. Ofta man har hjärtproblem i så tidig ålder.

Men herregud.. du tror väl inte jag tänker sitta hemma helt lugn och totalt ignorera att jag har ont i hjärtat? [confused] Tror du inte man blir orolig när man har så ont att man knappt kan röra sig? SJÄLVKLART vill man få sjukvård så fort som möjligt! Jag blev ju rädd. Skulle säkert du också blivit om du var i min situation. Jag ville bara dö när det kändes som värst.

Lounge fact:

Hjärtneuros är väll ångest, just google it.

Har googlat det redan, men fick ingen bra fakta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem ska jag heja på, kan inte välja [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Jag vill bara dö när det kändes som värst.

Du har aldrig läst på om panikångest och sådant?

Irresiistible:

Har googlat det redan, men fick ingen bra fakta.

http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=5599


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Tror du inte man blir orolig när man har så ont att man knappt kan röra sig? SJÄLVKLART vill man få sjukvård så fort som möjligt!

Hon verkar faktiskt inte ha alla hästar i hagen. Du gjorde ju det bästa valet och uppsökte en läkare. Du tänkte aldrig på att fråga om hjärneuros när du var där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läst nåt om att man kan få krampgrejs i själva bröstkorgen, har själv fått det, och då kan det kännas som om det är hjärtat om det är på rätt ställe. Jävligt ont och går knappt att andas, för det gör bara ondare ju mer bröstkorgen vidgas.

Första gången fick jag ont vid hjärtat och trodde det var det men sen gick det över på båda sidorna och sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Du har aldrig läst på om panikångest och sådant?

Jag hade inte panikångest, det var inte psykiskt..! Det jag menade var att jag ville dö pga smärtan, för att jag inte stod ut längre.

Samuraj:

Hon verkar faktiskt inte ha alla hästar i hagen.

Jag märker det.

Samuraj:

Du gjorde ju det bästa valet och uppsökte en läkare. Du tänkte aldrig på att fråga om hjärneuros när du var där?

Jag frågade när hon nämnde det, men hon gav ingen särskilt bra förklaring.. Den var lite luddig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Jag hade inte panikångest, det var inte psykiskt..!

Hur vet du det?


   
SvaraCitera