Aviseringar
Rensa alla

Ont i hjärtat???


Ämnesstartare

Känns som att jag har ont i hjärtat. Vet dock inte om det just är hjärtat, men den är en värk som sitter under det vänstra bröstet och det känns som en ihållande värk(i typ hjärtat) någon som vet vad detta kan vara?


   
Citera

Stress


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ångest är väl det mest troliga.
Hade samma problem men fick bortdommnade lemmar och yrsel med.
Det var dock inte ångest eller stress utan jag fick en infarkt sen med men det är så ovanligt i vår ålder så det behöver du inte oroa dig för. Gå till läkaren om du är orolig. Lyssna lite och köra ekg så vet du ju sen att det inte är fel på tickaren.


   
SvaraCitera

Får också såna där smärthugg i hjärtat då och då. Lite obehagligt, men förhoppningsvis inte farligt.


   
SvaraCitera

Pendulum:

Får också såna där smärthugg i hjärtat då och då. Lite obehagligt, men förhoppningsvis inte farligt.


   
SvaraCitera

Pendulum:

Får också såna där smärthugg i hjärtat då och då. Lite obehagligt, men förhoppningsvis inte farligt.

Har också. Läkaren sa att det är när hjärtat går några felslag, men att det inte är någonting att oroa sig över.


   
SvaraCitera

Charley Day:

Hade samma problem men fick bortdommnade lemmar

Ja, det är väl först då man ska oroa sig på riktigt? Annars beror det med största sannolikhet på stress eller ångest. Även magkatarr kan bidra till liknande känsla. Men det är ju aldrig fel att höra med någon på vårdcentral. Har själv haft det sådär och fick göra tester som visade att allt var okej. Bara det fick mig att varva ner och det försvann sedan i takt med att jag själv började må bättre.


   
SvaraCitera

det är ofta bara gaser som trycker på magmunnen, det är inget farligt och har inget med hjärtat att göra.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Har också. Läkaren sa att det är när hjärtat går några felslag, men att det inte är någonting att oroa sig över

Ah, skönt att höra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Ja, det är väl först då man ska oroa sig på riktigt

Ja och det höga blodtrycket. Men som klyftig man var så sket man ju i de varningsignalerna tills den dag man säckade ihop och knappt kunde andas.


   
SvaraCitera

Charley Day:

Men som klyftig man var så sket man ju i de varningsignalerna tills den dag man säckade ihop och knappt kunde andas.

Så typiskt killar.


   
SvaraCitera

Tula:

Så typiskt killar.

försöker själv tvinga iväg min pojk till läkaren, har själv en sak jag måste kolla upp nu tror jag, o han bad mig gå dit, jag sa; gör inte de förrän du gör det själv. så [wink] nu är han tvungen, liksom. [cute] så tråkigt bara att killar är sånna..... de flesta iaf. tänker "äh de fixar sig väl, jag lever ju iaf"


   
SvaraCitera