Aviseringar
Rensa alla

Ont i käken 🙁


smisk
Ämnesstartare

Nej, jag har inte sugit av en häst, men jag har förjävligt ont i käken, och det känns som att jag överansträngt den (?) Nog för att jag pratar mycket... fast det har jag alltid gjort, så det är nog inte anledningen. Det har pågått några dagar, och det börjar bli jobbigt nu.
Kan det vara en infektion eller nåt? 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

smisk:

Nej, jag har inte sugit av en häst

*sniff sniff*
I smell bullshit


   
SvaraCitera

Jag får ont i käken när jag gråtit mycket.


   
SvaraCitera

Så hade jag en gång, jag fick laserbehandling för det! Då var det för att "banden" som håller käken var skadade!


   
SvaraCitera

smisk:

Nej, jag har inte sugit av en häst

va de så nödvändigt att skriva[confused]


   
SvaraCitera

smisk:

att jag överansträngt den (?)

Varit arg mycket på senare tid?


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Pappbox:

I smell bullshit

[mad]

uppenbar:

Jag får ont i käken när jag gråtit mycket.

Brukar jag också få, men jag har inte gråtit på ett bra tag nu.

Mataano:

Så hade jag en gång, jag fick laserbehandling för det! Då var det för att "banden" som håller käken var skadade!

Oj! Hur gick det till då? Eller alltså, gick du till en doktor för att du hade ont då? [surprised]

flicka_n:

va de så nödvändigt att skriva[confused]

Ja.

nesinnas:

Varit arg mycket på senare tid?

Nja, lite upprörd, kanske, men inte arg.


   
SvaraCitera

smisk:

[mad]

jag brukar iaf få ont i käken av sånt


   
SvaraCitera

flicka_n:

va de så nödvändigt att skriva[confused]

Detta är UM. Väldigt nödvändigt.

Ontopic, ifall du haft det länge så är det nog värt ett läkar besök, men om det bara varit idag så kanske du ska vänta några dagar och se om det försvinner. [smile][smile][smile]


   
SvaraCitera

smisk:

Nja, lite upprörd, kanske, men inte arg.

Du kanske spänner käken lite omedvetet?


   
SvaraCitera

smisk:

Oj! Hur gick det till då? Eller alltså, gick du till en doktor för att du hade ont då?

Jag blev sparkad över munnen så jag fick gå till tandläkaren eftersom jag inte kunde använda munnen så bra + kolla några tänder.


   
SvaraCitera

kanske biter ihop käkarna i sömnen ?


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Mataano:

Jag blev sparkad över munnen så jag fick gå till tandläkaren eftersom jag inte kunde använda munnen så bra + kolla några tänder.

Ah, okej. Jag har inte blivit skadad, utan det kom ganska plötsligt. Får ta och kolla upp det om det håller i sig.

BlackAndWhite:

kanske biter ihop käkarna i sömnen ?

Nja, vet inte, jag sover med en plastskena eftersom jag har haft tandställning, och har inte haft några sådana problem förut.


   
SvaraCitera

Stress? Sovit för lite? Käken är en av de mest utsatta delarna som spänns i sömnen vid stress. Du kan läsa lite mer om stress, googla lite vettja! Många lider av lite stress utan att de vet om det eller känner av det.

Käken kan spännas på andra sätt än att bita ihop tänderna. Jag har varit lärling i massage, även ansiktsmassage. Be mamma eller pappa massera lite där det ömmar mjukt. Börja med att stryka väldigt lätt mot käkarna med handen, ända upp till tinningen. Fortsätt långsamt massera. Det hjälper blodflödet rusa genom muskeln och läkningen blir effektivare!


   
SvaraCitera

smisk:

Kan det vara en infektion eller nåt? 🙁

du kanske har spännt den?
kände du smärtan när du vaknade?
drack du sprit dagen innan ?


   
SvaraCitera