Aviseringar
Rensa alla

ont i käken.


Ämnesstartare

De senasta dagarna har jag haft ont vid hakan till vänster om örat vid munnen. Någon som vet om det finns nån anledning till varför man kan ha ont? det känns ganska jobbigt. Känns som att jag brutit något. Jag får smärta när jag ska gapa och stänga.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Min käke brukar "hacka" när jag äter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Min käke brukar "hacka" när jag äter

aa men i detta läget hackar jag inte. Gör så ont att det knappt går o tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

aa men i detta läget hackar jag inte. Gör så ont att det knappt går o tro.

Well det gör ont osså ju. Det blir typ som att man knäcker knogarna fast med käken, varje gån jag öppnar den och varje gång jag stänger den. Osså ibland låser den sig, speciellt om ja äter segt godis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:

Well det gör ont osså ju. Det blir typ som att man knäcker knogarna fast med käken, varje gån jag öppnar den och varje gång jag stänger den. Osså ibland låser den sig, speciellt om ja äter segt godis

tror att du driver nu men skitsamma. kom gärna med förslag på vad man kan ha råkat ut för sorts syndrom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ajdå stackars lille Vince Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

tror att du driver nu men skitsamma. kom gärna med förslag på vad man kan ha råkat ut för sorts syndrom.

Näe jag driver inte. Det gör on när man växer bara, kommer gå över om ett tag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade likadant för några veckor sedan. Det försvinner troligtvis efter en vecka eller två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Ajdå stackars lille Vince Ledsen

🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Hade likadant för några veckor sedan. Det försvinner troligtvis efter en vecka eller två.

hur såg din symptom ut då? vilka smärtor fick du och vart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

hur såg din symptom ut då? vilka smärtor fick du och vart?

Ont i käken vid örat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Ont i käken vid örat

hur gjorde du för att lindra det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

hur gjorde du för att lindra det då?

Inget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du har gnisslat tänderna mkt så in de blivit en överbelastning i käkarna vilket gör att du får en slags spänning och så i munnen, annars finns de en annan orsak på att du har ont i huvudet eller stress.
helt ofarligt har de oxå så ibland, men min farmor har varit läkare och de är helt normalt enligt henne 🙂


   
SvaraCitera

Har liknande och berodde på att jag hade för stel käke / bet ner i kinderna. 


   
SvaraCitera