Aviseringar
Rensa alla

Ont i magen :"(


Ämnesstartare

Dom 3 senaste dagarna har jag haft ont i magen på höger sida (inte skit ont dock). Dom första 2 dagarna kändes det som menvärk men utan mens, idag känns magen tjock och "svullen".
Det spänner i magen, från magen ner till naveln ish,  kanske längre ner, dessutom mår jag också sjukt illa just nu. När jag andas ut djupt så känns det på  höger sida av magen.

Vad fan händer?GråterGråter


   
Citera
Ämnesetiketter
sluk
 sluk

Eftersom jag inte är en läkare så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.. Dra till vårdcentralen imorgon så kan de nog hjälpa dig ;3


   
SvaraCitera
b1son

ring 1177
nu alltså. det kan ändå vara blindtarmsinflammation, så hör vad de säger


   
SvaraCitera
mens
 mens

tryck på höger sida. har för mig att det då gör vansinnigt ont och man får någon form av kramp om det är blindtarmen. dock är väl det inget man ska pyssla med själv kanske. ring 1177 ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Höll på att dö, åkte till sjukhuset och tog bort min blindtarm, tog 3 dagar, frisk!


   
SvaraCitera

ägglossning? jag brukar få mensvärk + svullen mage då. är ofta öm på ena sidan av magen också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen här är utbildad. Ring 1177


   
SvaraCitera

Ångest kanske ? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
tryck på höger sida. har för mig att det då gör vansinnigt ont och man får någon form av kramp om det är blindtarmen. dock är väl det inget man ska pyssla med själv kanske. ring 1177 ja!

Tröck på höger sida men det gjorde inte speciellt ont, alltså det gjorde aldrig ont i magen men kändes bara. Idag känner jag ingenting det är alltså över, ska jag ff gå?

Random person:
Höll på att dö, åkte till sjukhuset och tog bort min blindtarm, tog 3 dagar, frisk!

Omg är du seriös? Du skrämmer migFörvirrad
Gräät igår för jag är sjukt rädd om jag ska behöva opereraaa 🙁
Men det har gått över ska jag ff gå?

terrormat:
ägglossning? jag brukar få mensvärk + svullen mage då. är ofta öm på ena sidan av magen också

Det var precis så det var för mig.
Hur länge hade du själva "händelsen"? För det har gått över nu efter 3 dar, måste jag fortfarande gå till vården?

lurifax69:
Ångest kanske ? 

Tror inte det men vet faktiskt inte.


   
SvaraCitera
mens
 mens

H.ODST:

Tröck på höger sida men det gjorde inte speciellt ont, alltså det gjorde aldrig ont i magen men kändes bara. Idag känner jag ingenting det är alltså över, ska jag ff gå?
Omg är du seriös? Du skrämmer migFörvirrad
Gräät igår för jag är sjukt rädd om jag ska behöva opereraaa 🙁
Men det har gått över ska jag ff gå?
Det var precis så det var för mig.
Hur länge hade du själva "händelsen"? För det har gått över nu efter 3 dar, måste jag fortfarande gå till vården?

Tror inte det men vet faktiskt inte.

Har det gått över var det nog inte blindis men det är ju alltid bra att kolla upp ändå så att man slipper gå och oroa sig


   
SvaraCitera