Aviseringar
Rensa alla

Ont i pungen


Bubbee
Ämnesstartare

Tjenare, jag har ont i pungen, framförallt i den högra testikeln, väldigt ont och jag googlade runt och blev lite orolig. Har haft såhär några gånger tidigare och det brukar gå över efter 20min eller mer, oftast väldigt olika men vad kan det bero på? Tack på förhand

(Pungen är även väldigt "hängig")


   
Citera

Bubbee:

Har haft såhär några gånger tidigare och det brukar gå över efter 20min eller mer, oftast väldigt olika men vad kan det bero på? Tack på förhand

Är det ofta det händer, ge mig ett ca, 1 gång i månaden...?


   
SvaraCitera

gå till vårdcentralen


   
SvaraCitera
Bubbee
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Är det ofta det händer, ge mig ett ca, 1 gång i månaden...?

Ja ungefär, det är olika, det kan gå en månad utan att det blir så eller mer sen kan det hända 2-3 gånger i månaden men oftast 0-1 gång i månaden


   
SvaraCitera

Bubbee:

Ja ungefär, det är olika, det kan gå en månad utan att det blir så eller mer sen kan det hända 2-3 gånger i månaden men oftast 0-1 gång i månaden

hmm låter inte som att det är ett stort återkommande problem men för säkerhetens skull skulle jag besöka vårdcentralen


   
SvaraCitera

Gå till VC. Förmodligen är det inget farligt. Inflammerat?


   
SvaraCitera
Bubbee
Ämnesstartare

passaro:

Gå till VC. Förmodligen är det inget farligt. Inflammerat?

Jag tycker att det ser ganska normalt ut, kanske lite rödare men det kan nog bero på att jag har legat i sängen ett tag så den har blivit varmare typ


   
SvaraCitera

Bubbee:

Jag tycker att det ser ganska normalt ut, kanske lite rödare men det kan nog bero på att jag har legat i sängen ett tag så den har blivit varmare typ

Kolla upp på VC. Verkar inte som att det är något att oroa sig över.


   
SvaraCitera
Bubbee
Ämnesstartare

passaro:

Kolla upp på VC. Verkar inte som att det är något att oroa sig över.

Joo, hoppas att det inte är något, vart väldigt orolig när jag googlade det och då verkade det allvarligt, att man behövde operera och sånt


   
SvaraCitera

Bubbee:

Joo, hoppas att det inte är något, vart väldigt orolig när jag googlade det och då verkade det allvarligt, att man behövde operera och sånt

Haha, jo, varit med om samma sak och fick fram samma information när jag googlade - dock är det sällan man behöver göra det och då gäller det mer allvarliga problem.

Är det så att det blir inflammerat och gör ont så kommer läkaren att skriva ut antiinflammatorisk medicin samt smärtstillande, om det gör mycket ont.


   
SvaraCitera