Aviseringar
Rensa alla

Ont i ryggen, hjälp!


Ämnesstartare

Hej! Jag är en tjej på 15 år och jag gick typ 2 mil i 15 cm lera ungefär hela vägen, med skolan för 2 dagar sen (30/4-15) och efter detta fick jag extremt ont i nedre delen av ryggen (ländryggen) på båda sidor av ryggraden och det fortsätter ner mot benen. Det liksom hugger till varje gång jag rör mig och gör jätteont! Jag tror inte det är p.g.a att jag är otränad eller har fått träningsvärk för jag tränar på elitnivå 12-14ggr i veckan utan jag undrar mer om någon har varit med om liknande eller vet vad det kan vara? kanske även skall säga att jag sen tidigare har problem med ljumsken och knäet om det kanske hänger ihop? 
Tacksam för snabbt svar!


   
Citera

Vad tränar du 12-14ggr i veckan? :S


   
SvaraCitera

Hur känns smärtan nedför benen? 


   
SvaraCitera

Haha l33t nivå 14 gånger per vecka . Du sliter ut sin kropp om du tränar så mycket . Det är det som gör så att du fått ont. Inte av långa promenader 


   
SvaraCitera

Vad tränar du så ofta? Kan ju vara att du tränar 13-14 gånger...


   
SvaraCitera

Lugna ned dig ett par dagar och se om det blir bättre. Annars går du till vårdcentralen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Vad tränar du 12-14ggr i veckan? :S

haha ja... om man vill bli bra så får man träna mycket:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
Hur känns smärtan nedför benen? 

typ strålar ner mot benen och till fötterna alltså det typ kittlas kan man la säga fast typ 100 ggr hårdare


   
SvaraCitera

Folk här är bara achiever-shamers, lyssna inte på dem! Men fråga  en läkare, ring vårdmotttagning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Vad tränar du så ofta? Kan ju vara att du tränar 13-14 gånger...

för att bli bra, kan det vara men jag tänkte eftersom jag har tränat så här mycket i typ 4 år och aldrig haft problem innan med detta utan det va nu efter vi gick som smärtan började komma...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Folk här är bara achiever-shamers, lyssna inte på dem! Men fråga  en läkare, ring vårdmotttagning.

haha sant.. vad tror du de skulle kunna säga då? alltså skulle de bara säga att jag skall vila ett par dagar eller att jag skall åka in så att dem kan kolla på det? 


   
SvaraCitera

locoamanda:

typ strålar ner mot benen och till fötterna alltså det typ kittlas kan man la säga fast typ 100 ggr hårdare

Låter som ett diskbråck eller buktning som irriterar ischiasnerven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:
Lugna ned dig ett par dagar och se om det blir bättre. Annars går du till vårdcentralen.

att ta det lugnt kommer nog tyvärr inte att funka p.g.a andra skäl haha, men tror du att om man försöker träna ryggen alltså göra den starkare med rygglyft och dylikt att det kanske skulle kunna hjälpa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Vad tränar du 12-14ggr i veckan? :S

gym, olika grejer oftast cirkelträning eller speciell muskelgrupp 4ggr i veckan,
spelar bandy på is så har träning med mina lag ungefär 9 ggr i veckan 
och sedan kondition 1-2 pass i veckan^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:

Låter som ett diskbråck eller buktning som irriterar ischiasnerven.

okej tack! är det inte bara typ 45+ som kan få sånt haha eller har jag helt fel? 
Vet du hur lång tid sådant tar för att läka? 🙂 


   
SvaraCitera