Aviseringar
Rensa alla

Ont i ryggen, hjälp!


locoamanda:

okej tack! är det inte bara typ 45+ som kan få sånt haha eller har jag helt fel? 
Vet du hur lång tid sådant tar för att läka? 🙂 

Det blir vanligare med åldern, ja, men kan hända vid fel belastning av ryggen i ett marklyft till exempel.
Har haft detta problem snart hela året, börjar dock bli bättre. Den akuta ryggsmärtan satt kvar i ca en vecka, därefter har jag har smärtsamma strålningar i benet.


   
SvaraCitera

Vet inte vad som triggade det i mitt fall, hade inte med träning att göra i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
Vet inte vad som triggade det i mitt fall, hade inte med träning att göra i alla fall

ett helt år? herre jävlar.... 
smärtsamma strålningar, kunde du gå, springa, träna och sånt ändå eller har du varit mer eller mindre sängliggande.. :O


   
SvaraCitera

locoamanda:

ett helt år? herre jävlar.... 
smärtsamma strålningar, kunde du gå, springa, träna och sånt ändå eller har du varit mer eller mindre sängliggande.. :O

Nästan hela DETTA år menade jag, alltså från typ februari. Aktiv har jag inte kunnat vara alls; att stå, att sitta, att ligga gjorde väldigt ont.
Hela benet och ländryggen krampade ihop, vilket gjorde att min rygg krökte sig. Såg ut som ringaren från Notre dame


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aha haha, har du fått någon hjälp då alltså typ sjukgymnastik eller liknande? 
har liksom sovit på golvet i 2 dagar nu för jag klarar inte av att sova i sängen för att den är för mjuk och knappt gått någonting för det känns som att jag inte har någon kraft alls i ben/ryggen, hur är det nu då för dig? har du kunnat träna igen nudå eller är det fortfarande svårt att röra på sig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:

Nästan hela DETTA år menade jag, alltså från typ februari. Aktiv har jag inte kunnat vara alls; att stå, att sitta, att ligga gjorde väldigt ont.
Hela benet och ländryggen krampade ihop, vilket gjorde att min rygg krökte sig. Såg ut som ringaren från Notre dame

glömde citera dig men aja


   
SvaraCitera

locoamanda:
aha haha, har du fått någon hjälp då alltså typ sjukgymnastik eller liknande? 
har liksom sovit på golvet i 2 dagar nu för jag klarar inte av att sova i sängen för att den är för mjuk och knappt gått någonting för det känns som att jag inte har någon kraft alls i ben/ryggen, hur är det nu då för dig? har du kunnat träna igen nudå eller är det fortfarande svårt att röra på sig? 

Var hos sjukgymnast, fick 2 övningar som lättade på smärtan tillfälligt men den kom tillbaka så fort jag satte mig. Tappade också kraft i benet och det ville domna bort väldigt ofta.

Den senaste veckan har det känts mycket bättre, inte vågat gå träna än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:

Var hos sjukgymnast, fick 2 övningar som lättade på smärtan tillfälligt men den kom tillbaka så fort jag satte mig. Tappade också kraft i benet och det ville domna bort väldigt ofta.

Den senaste veckan har det känts mycket bättre, inte vågat gå träna än.

tack så mycket och lycka till 🙂


   
SvaraCitera

gå till läkaren?


   
SvaraCitera

ja, gå till en vårdcentral och gör det så snart du kan.


   
SvaraCitera