Aviseringar
Rensa alla

Ont om pengar!!


Ämnesstartare

Hej! Jag har skitont om pengar!! Vad ska jag göra??


   
Citera
Ämnesetiketter

JagOchMinPanda:
Hej! Jag har skitont om pengar!! Vad ska jag göra??

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Panta burkar och flaskor? Eller skaffa jobb?


   
SvaraCitera

JagOchMinPanda:
Hej! Jag har skitont om pengar!! Vad ska jag göra??

Du stjäler och tjyvar såklart! Du börjar med småsaker som till exempel godis och sedan är ditt mål dyr elektronik.


   
SvaraCitera

sälj dig själv.


   
SvaraCitera

Dålig förslag ni har snubbar.


   
SvaraCitera

Börja langa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Hur gammal är du?

Jag är 12


   
SvaraCitera

JagOchMinPanda: Jag är 12

Tidningsjobb finns, där du får hem tidningar såsom Aftonbladet och börjar sälja dem för att tjäna en slant. Men det är inte så enkelt överallt.
Annars får du prata med dina föräldrar, hjälpa till med saker hemma och få en slant för det kanske.


   
SvaraCitera

Nu är det snart midsommar, se till att någongång under eller efter helgen ge dig ut och ta reda på dom stora kvantiteter tomma ölburkar som kommer att ligga slängda där ungdomar samlas i större grupper, jag gjorde det  när jag var 10 år och fick ihop en 300 kr wort of pant på en nattlig utflykt med min lillebror (läs: sherpan), med dagens pantvärden borde du kunna få ihop en femhundring lätt om du inte är rädd att skita ner dig lite. 

Annars så kan du ju höra med grannar och släktingar, det finns en stor mängd människor som helst slipper klippa gräsmattan själv under den lilla, snåla ledigheten dom har nu under sommaren, här finns det en marknad. 


   
SvaraCitera

Vad ska du med pengar till när du är 12 år? Har du inga föräldrar? vavava?


   
SvaraCitera

Fridask:
Vad ska du med pengar till när du är 12 år? Har du inga föräldrar? vavava?

För alla har föräldrar som bara kan slänga pengar åt ungarna. 


   
SvaraCitera

dazed:

För alla har föräldrar som bara kan slänga pengar åt ungarna. 

Barnbidrag? 


   
SvaraCitera

Fridask:

Barnbidrag? 

Kanske använder man det ibland först och främst för att hålla ungarna vid liv medelst klädesplagg och mat.


   
SvaraCitera

dazed:

Kanske använder man det ibland först och främst för att hålla ungarna vid liv medelst klädesplagg och mat.

Ja, så då finns det mat och kläder. I rest my case.


   
SvaraCitera