Aviseringar
Rensa alla

Ont på vänstra sidan i käken upp till örat


Ämnesstartare

Hej, jag undrar om någon kan hjälpa mej komma fram till vad detta problem kan bero på.

När jag biter ihop gör det ont i vänstra sidan av käken.. har haft så i någon vecka nu. Ibland ända upp till örat.. känns som att smärtan kommer från någon muskel. Tuggar jag t.ex tuggummi eller äter mat så försvinner smärtan och är borta en kort tid.. sedan återkommer den.

Visst har jag läst om andra som haft samma problem, men då har dom inte nämnt något om att smärtan försvinner när man äter, utan tvärtom.

Glad för svar! 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

vissdomtänderna? hur gammal är du?[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 24


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men om det är visdomständerna, varför skulle då värken försvinna när jag äter? Glömde också nämna att det kan "knäppa till" lite i käken ibland.


   
SvaraCitera

tekedon:

men om det är visdomständerna, varför skulle då värken försvinna när jag äter? Glömde också nämna att det kan "knäppa till" lite i käken ibland.

Har haft så i flera månader...
Varje gång jag ska öppna käften ordentligt så knäpper det till som fan vid ena sidan av käken, hur jobbigt som helst, och det gör ont som fan också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AIDS! [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Har haft så i flera månader...
Varje gång jag ska öppna käften ordentligt så knäpper det till som fan vid ena sidan av käken, hur jobbigt som helst, och det gör ont som fan också.

Jasså 🙁 hjälper det för dig när du använder käken? Som att tugga på något?


   
SvaraCitera

tekedon:

Jasså 🙁 hjälper det för dig när du använder käken? Som att tugga på något?

Har inte riktigt tänkt på det. Men skulle nog inte tro det. Får ju så jävla ont när man ska på lite större matbitar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Har inte riktigt tänkt på det. Men skulle nog inte tro det. Får ju så jävla ont när man ska på lite större matbitar.

Ok, då är nog mitt problem annorlunda. Värken är som bortblåst när jag tuggat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju vara käkbensinflammation och en tand som är hål i, det hade min syster förra vintern! Hon beskrev också en värk i käken upp till örat! Hon hade huvudvärk också, samt ont i örat också! men hon hade ju både käkbensinlfammation + tandvärk! Tyckte bara jag kände igen symptomerna!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera