Aviseringar
Rensa alla

ont precis under revbenet på vänster sida!


Ämnesstartare

Hejsan har nu under en lång tid ( 7 månader ) gått och haft ont i revbenet, i början kändes det bara tungt precis som det vart bubblor som tryckte på eller som en knytnäve la innanför, men nu på senaste tiden har det börjat göra ont och sticka och svida och det går upp i hjärtat/bröstet, va inne på sjukhuset för 10 månader sen pga hjärtat men dom hittade inget fel men det gjorde fruktansvärt ont jag vågade inte va hemma trodde jag skulle dö!
nu kan de komma stickningar i hjärtat och svida 20/30 gånger per dag ibland känns det som jag inte får tillräckligt med luft så jag andas väldigt djupt låter som jag suckar när jag andas ut, inte bästa förklaringen men snälla någon är livrädd att det kan vara canser eller något ?! hjälp mig någon !


   
Citera

Finns inte så många läkare på denna sida.
Men hur gammal är du? I tonår är det vanligt att man har stickningar i olika delar av kroppen. Får själv hugg i vänster sida av bröstet ibland men är inge farligt.

Att det gör ont i magen och uppåt bröstet kan bero på gaser. Speciellt om det låter som det bubblar om man trycker.


   
SvaraCitera

go to the doctor's [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är 19 fyller 20 i december, asså det är inte stickningar när man andas eller så det håller i ungefär en minut sen släpper de o kommer igen o då går de från precis under revbenet upp i bröstet och hjärtat,

va på akutmottagningen i torsdags men fick vänta i 6 och en halv timme sen fick jag spel på dom och gick dom tog alla andra före en.


   
SvaraCitera

Ring till din vårdcentral och boka en tid istället, om du inte orkar sitta på akuten. Vårcentralen kan i sin tur ge dig en snabb remiss till sjukhuset om du har tur/otur.


   
SvaraCitera

Mycket möjligt att det kan vara någon form av magkatarr. Reflux tex. Uppsök vårdcentral, här finns det inga doktorer [zzz]


   
SvaraCitera

Håller med NEMI, ring vårdcentralen istället!

Känner igen det dy beskriver lite, har haft så några gånger, vet ej vad det beror på though. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aah får göra de tack som fan alla uppskattas!


   
SvaraCitera

Har haft ont precis under revbenet på vänster sida och ibland även höger. Det har ofta gått över inom 2månader. Gör det inte det så kan det vara fel på något som jag glömt vad det heter, och då kan man få komma att operera bort 'den'. Händer många nuförtiden.

Men som alla säger, ring!


   
SvaraCitera

NEMI:

Ring till din vårdcentral och boka en tid istället, om du inte orkar sitta på akuten.

Bra förslag.

Tänker spontant på en benhinneinflammation, men dina symtom är lite diffusa och du borde låta en läkare avgöra vad det handlar om.

Lycka till!


   
SvaraCitera

För mig var det stress och ångest som orsakade nackbesvär, som i sin tur gjorde att det stack och kändes konstigt under revbenen.


   
SvaraCitera