Aviseringar
Rensa alla

ont?


1996
 1996
Ämnesstartare

Många säger så olika, och det skrämmer lite det här med att förlora min oskuld.
Jag är 17 och som sagt oskuld, och det är något som jag är rädd för att ändra på. Det kan hända att det är väldigt löjligt, men jag är livrädd för att det ska göra ont. 🙁
Jag är väldigt känslig när det gäller att få ont.

Vad anser ni om detta?

MVH / tveksam och rädd tjej


   
Citera

hej du. om du är våt, kåt och vill ha sex gör det inte ont. om du däremot har sex bara för den andres skull och inte är upphetsad, kan det göra ont.


   
SvaraCitera

Se till att vara riktigt upphetsad (och därmed ordentligt våt) och ta det långsamt så ska det nog gå bra. Avbryt om det känns fel eller gör ont.


   
SvaraCitera

Vänta tills du träffar någon du verkligen älskar på riktigt! Undvik pojkar som bara vill knulla.. 


   
SvaraCitera

Alla får inte ont. Den jag hade sex med första gången blev förvånad över att det inte gjorde ont överhuvudtaget t.ex.


   
SvaraCitera

Jag skulle vilja påstå att om du är hundra procent redo den dagen du vill ha sex, både fysiskt och psykiskt, så är chansen minimal att du får ont.


   
SvaraCitera
mynona

Om du inte är upphetsad är du inte våt och om du inte är våt gör det ont. Orsaken till föreställningen att det ska göra ont första gången är att det varit vanligt att tjejer haft sex utan att vilja det. 


   
SvaraCitera

Skulle säga att de flesta vill ha sex men att de inte är redo och är osäkra, och därmed spänner sig.


   
SvaraCitera

amsi: hej du. om du är våt, kåt och vill ha sex gör det inte ont. om du däremot har sex bara för den andres skull och inte är upphetsad, kan det göra ont.

Typ så.. Bara du är tillräckligt snygg är det inget att skämmas för.


   
SvaraCitera

missfoster:

Typ så.. Bara du är tillräckligt snygg är det inget att skämmas för.

Nu får du väl ge dig. 


   
SvaraCitera
mynona

Fingerprints: Skulle säga att de flesta vill ha sex men att de inte är redo och är osäkra, och därmed spänner sig.

Ja, men denna myt om att det ska göra ont för kvinnliga oskulder är en gammal myt som grundlades i historisk tid, när kvinnor giftes bort med män de inte ville ha och inte fick veta något om sex. En tid av brudklänningar vita för att representera oskuld och blod på bröllopslakan osv. 


   
SvaraCitera

mynona:

Ja, men denna myt om att det ska göra ont för kvinnliga oskulder är en gammal myt som grundlades i historisk tid, när kvinnor giftes bort med män de inte ville ha och inte fick veta något om sex. En tid av brudklänningar vita för att representera oskuld och blod på bröllopslakan osv. 

fast mödomshinnan töjs ju lite, om den inte redan gjort det av t ex ridning el dyl


   
SvaraCitera

isola:

fast mödomshinnan töjs ju lite, om den inte redan gjort det av t ex ridning el dyl

det heter slidkrans


   
SvaraCitera

mynona:

Ja, men denna myt om att det ska göra ont för kvinnliga oskulder är en gammal myt som grundlades i historisk tid, när kvinnor giftes bort med män de inte ville ha och inte fick veta något om sex. En tid av brudklänningar vita för att representera oskuld och blod på bröllopslakan osv. 

Haha, vilket av mina inlägg i denna tråd indikerar att jag tror att det inte är en myt?


   
SvaraCitera

isola:

fast mödomshinnan töjs ju lite, om den inte redan gjort det av t ex ridning el dyl

eller av ihärdig onani 


   
SvaraCitera