Aviseringar
Rensa alla

ont?


isola:

fast mödomshinnan töjs ju lite, om den inte redan gjort det av t ex ridning el dyl

men den är ju elastisk och åker tillbaka sen väl?
Det är inget som töjs när man blir av med oskulden, vad jag har hört.


   
SvaraCitera
mynona

Fingerprints: Haha, vilket av mina inlägg i denna tråd indikerar att jag tror att det inte är en myt?

Inget. Jag uppfattade det som att du invände diskret mot vad jag sade - det att man kunde spänna sig snarare än att vara ovillig, som jag sagt -  och ville därför förtydliga mig. Det kanske var ett missförstånd.


   
SvaraCitera

mynona:

Inget. Jag uppfattade det som att du invände diskret mot vad jag sade, och ville därför förtydliga mig. Det kanske var ett missförstånd. 

Jag invände mot att du påstod att det handlar om att tjejerna inte vill, men jag tror att de vill men egentligen inte är redo och därmed spänner sig. När jag blev av med oskulden var det något jag hade planerat innan och bestämt mig för att göra, men det gjorde ont och jag ångrade mig direkt efteråt. Men det låter fel i mina öron att påstå att jag inte ville det.
Men jag var för ung också, tycker jag.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

men den är ju elastisk och åker tillbaka sen väl?
Det är inget som töjs när man blir av med oskulden, vad jag har hört.

fann denna
http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Kropp-och-kon/Slidkransen/


   
SvaraCitera

det är ingen hinna!


   
SvaraCitera
mynona

Fingerprints: Jag invände mot att du påstod att det handlar om att tjejerna inte vill, men jag tror att de vill men egentligen inte är redo och därmed spänner sig. När jag blev av med oskulden var det något jag hade planerat innan och bestämt mig för att göra, men det gjorde ont och jag ångrade mig direkt efteråt. Men det låter fel i mina öron att påstå att jag inte ville det.

Ja, då missförstod jag inte. Jag vet, jag kunde ha sagt både "vara ovillig eller spänna sig". Jag avrundade grovt eftersom jag tenderar att se allt i historisk kontext vad det än handlar om. 


   
SvaraCitera

isola:

fann denna
http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Kropp-och-kon/Slidkransen/

Ja men den kan ju omöjligen töjas ut permanent, man växer ju i princip tillbaka efter att man fött barn?


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Ja men den kan ju omöjligen töjas ut permanent, man växer ju i princip tillbaka efter att man fött barn?

jag har vänner som haft lättare för att föra in annat i sidan, tex tamponger, eft att de haft sex första gången


   
SvaraCitera

amsi:

jag har vänner som haft lättare för att föra in annat i sidan, tex tamponger, eft att de haft sex första gången

Men det är väl antagligen för att de slappnar av bättre, för att de tror att de "kan" stoppa in något nu.
Jag kan ha fel, men det är så jag har förstått det hela.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Men det är väl antagligen för att de slappnar av bättre, för att de tror att de "kan" stoppa in något nu.
Jag kan ha fel, men det är så jag har förstått det hela.

nä, tror inte det.


   
SvaraCitera

men det kan vara en del i det


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Ja men den kan ju omöjligen töjas ut permanent, man växer ju i princip tillbaka efter att man fött barn?

man är alltid lite mer uttöjd än andra då, vad jag förstår. fast det är väl mer eller mindre antar jag.


   
SvaraCitera
1996
 1996
Ämnesstartare

Det var en väldigt onödig kommentar till denna tråden...... Jag säger ju att jag är rädd, då är inte direkt det rätt grej att säga det tror jag du förstår själv....

missfoster:

Typ så.. Bara du är tillräckligt snygg är det inget att skämmas för.


   
SvaraCitera

vänta tills du inte känner dig rädd och tveksam utan bara typ ... kåt och avslappnad. En förstående och försiktig pojk kan vara att föredra vid tillfället


   
SvaraCitera

1996: Det var en väldigt onödig kommentar till denna tråden...... Jag säger ju att jag är rädd, då är inte direkt det rätt grej att säga det tror jag du förstår själv....

Du är jävligt onödig.


   
SvaraCitera