Aviseringar
Rensa alla

operation betalad utav landstinget!


Ämnesstartare

Hur ska man gå tillväga för att få genomföra en bröstoperation genom landstinget?
Nu är det så här att jag helt klart behöver hjälp och mår psykiskt dåligt, snarare HEMSKT utav detta.
Så vad ska jag göra?


   
Citera

Det är ovanligt att få sånt betalt genom landstinget och det blir bara svårare och svårare. Om du har bröst idag så kommer det vara totalt omöjligt. Men om du helt saknar bröst så finns det en extremt liten chans att du kan få det betalt.

Jag vet inte riktigt hur du ska göra, men du kanske ska börja hos en psykolog och vara ärlig med att du vill få en bröstoperation betald.
Hur stora tuttar har du?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Alltså jag antog att du hade små bröst du ville få förstorade. Om du har för stora så är det nog inga problem att få det betalt så länge du visar på att du har ryggbesvär osv. Då borde du nog börja med att gå till en läkare så skickar de remiss dit du hör hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Hur stora tuttar har du?

Jag har D kupa typ.. Problemet måste nog ses för att man ska förstå, men dom ser liksom missbilade ut. Vet inte vad jag ska säga, har mått dåligt över detta i år nu och det blir bara värre ju mer de växer.
Det ser ut som typ hängbröst och det är ju förskräckligt då jag är 17 år också..


   
SvaraCitera

soanonym:

Jag har D kupa typ

Om du säger att du har ryggproblem kan du nog få de förminskade, då blir de ju mindre hängiga också. Men du måste nog byta ner dig i storlek. Tror inte landstinget kommer gå med på ett bröstlyft och implantat, eller så.

soanonym:

Det ser ut som typ hängbröst och det är ju förskräckligt då jag är 17 år också..

ibland måste man ju faktiskt skapa lite distans till rådande ideal också. Om några år kommer du nog inte bry dig lika mycket. Nu vet jag inte hur dina bröst ser ut men antagligen ser de ut som bröst gör mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Om du säger att du har ryggproblem kan du nog få de förminskade, då blir de ju mindre hängiga också. Men du måste nog byta ner dig i storlek. Tror inte landstinget kommer gå med på ett bröstlyft och implantat, eller så.

nej.. vill inte ha implant! vill bara dom ska bli lite mindre, och mer fasta.. allt jag önskar..
ja.. får väl sätta igång med besök till vårdcentralen då och så för att få remiss antagligen?


   
SvaraCitera

soanonym:

vill bara dom ska bli lite mindre, och mer fasta.. allt jag önskar..

Om du ska ta bort så mycket att du inte har hängtbröst och de är så hängiga som du framställer det så blir de nog inte bara lite mindre, utan du minskar nog ett par kupstorlekar skulle jag tro. Men jag är inte precis expert i ämnet.

soanonym:

ja.. får väl sätta igång med besök till vårdcentralen då och så för att få remiss antagligen?

Ja, och säg att du har jääääätteont i ryggen, det drabbar ditt vardagliga liv, du kan inte ens springa till bussen, osv. En bra idé kan vara att läsa på lite om hur det brukar vara för de som gör en bröstförminskning av medicinska skäl. Du kanske hittar många fler saker du kan hitta på att du har... Men om du inte alls har ryggproblem osv KAN det hända att läkaren kan se att så inte är fallet.
Jag skulle till exempel kunna tänka mig att de med stora hängbröst får eksem under dem när de svettas av sport eller värme, säg att du tidigare haft det.

Nu vet jag ju inte om du har såna här problem på riktigt men det framkommer inte i det du skriver iaf. Så ljug ljug ljug.


   
SvaraCitera

Tänk på att du måste vara 18 för att få genomgå en sån operation, detta p.g.a att du antagligen fortfarande växer.

Jag föreslår att du pratar med en psykolog först och främst.


   
SvaraCitera

Landstinget har lite pengar som det redan är.
Om du inte lider av det fysiskt och bara är någonting estetiskt som du larvar dig över så hoppas jag verkligen att du inte får det.
Då skulle man lika gärna kunna operera alla flerbarnsmammor och tanter i medelåldern gratis också, samt alla som inte har raka perfekta näsor eller långa naglar.

Hitta någonting viktigare att fokusera på än detta i-landsproblem.


   
SvaraCitera

Tror att du i första hand erbjuds psykolog eller liknande.


   
SvaraCitera