Aviseringar
Rensa alla

operera bort födelsemärken


Ämnesstartare

Hej jag har lite komplex över mina två födelsemärken och vill operara bort dem. Men har ju egentligen ingen riktigt anldening till varför förutom att jag inte är bekväm med dem. Undrar vad jag sak göra och vart jag ska gå?


   
Citera

blir man yngre om man gör det?


   
SvaraCitera

fattar inte hur man orkar bry sig om saker.. 🙁


   
SvaraCitera

Bara för att jag är nyfiken, vart sitter födelsemärkena?


   
SvaraCitera

har popererqt bort tre st


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:
Bara för att jag är nyfiken, vart sitter födelsemärkena?

Det ena sitter ganska högt upp på utsidan låret medans det andra är halvvägs från naveln ut mot midjan. Båda är lite mer ovala och större än en glofboll


   
SvaraCitera

rosahelikopter123: större än en golfboll

Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Förvånad

Men själva grejen.. kanske lite större de kändes bara som en bra grej att jämföra med. 


   
SvaraCitera
time
 time

   
SvaraCitera
Realm

Jag tycker inte att du skall ta bort dina födelse märken av den enkla anledningen att det inte finns någon anledning att ta bort dom. De ger inget obehag på kroppen och ofta tänker ingen på att de finns där.

Dock om du bestämmer dig för att ta bort dom så bör du fundera på för och nackdelar med de olika ingreppen som du kan använda dig av.

Operation är ofta snabbare än laser och kräver ofta bara en operation. Krävs nog inte heller att man söver ner dig, lokal bedövning är troligen det ända som krävs vilket kan vara obehagligt, men det fungerar bra (personlig erfarenhet av lokalbedövning). Dock är nackdelen att det KAN (och jag betrycker på KAN) bli ärr istället för ny vävnad.

Laser tar lite längre tid än vad en operation skulle göra, men å andra sidan gör man inget med kroppen än att man "tar bort" märket. Detta kan dock medföra ärr här med då man så att säga "bränner" bort märket med laser och detta kan även det leda till ärr om lasern är för stark.

Legitima läkare har dock koll på dessa båda saker men tycker du skall överväga mer om du tycker personligen att det är värt det då det är något man gör med kroppen som kommer bestå. Jag vil exempelvis skaffa en tatuering, men jag har väntat med det då jag vill ha en jag kan leva resterande av mitt liv utan att ångra den.

Hoppas detta hjälper 🙂

MVH Realm


   
SvaraCitera