Aviseringar
Rensa alla

Opinionsmätning - Politik


quex:
Internetomröstningar som dessa är poänglösa eftersom SD alltid får en majoritet av rösterna.

Kan bero på att 4chan älskar att kapa internetomröstningar som den här.


   
SvaraCitera

Mitt val finns ej.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Förutsatt att det vore val idag.

Hjärta

Håller med, särskilt i IT-relaterade frågor känns det som om Vänstern äntligen vaknat upp för den enskilde individens rätt till integritet och att slippa hemlig avlyssning. Jag kanske inte har något att dölja idag men vem vet vad som händer vid ett eventuellt maktskifte, då kanske många plötsligt har det?


   
SvaraCitera

Är kanske off topic men har en fråga till er som röstar/tänkt rösta på vänstern.

Vad är er syn på kapitalismen och vad ska vi ersätta den med?


   
SvaraCitera

Axel_von_Färsen:
Är kanske off topic men har en fråga till er som röstar/tänkt rösta på vänstern.

Vad är er syn på kapitalismen och vad ska vi ersätta den med?

Jag erkänner kapitalismen som överlägsen planekonomi. Jag lutar till och med åt det moderata hållet i en hel del ekonomiska frågor. På den moderata sidan känns det dock som om de blir allt mer lika Sverigedemokraterna så det finns inte längre någon anledning att rösta på dessa för liberala skäl. För mig stod det mellan vänstern, liberalerna och miljöpartiet.

De två sistnämnda är, för övrigt, såvitt jag vill minnas porrvänliga så självklart känner jag mycket för dessa (om ni miljönissar inte är det, kom ihåg; porr är grönt preventivmedel!).

Men vänstern tog hem det för min del, de var de enda som motsatte sig att polisen fick utökade befogenheter till digital avlyssning sist gången det var uppe på tapeten.


   
SvaraCitera