Aviseringar
Rensa alla

Orättvisa föräldrar


Filipsa:

Mmm, ungefär. Tror inte de tycker allt det dära är så abnormt heller längre.

Hehe, näe det är det verkligen inte, låter något överbeskydande.


   
SvaraCitera

Casull:

Hehe, näe det är det verkligen inte, låter något överbeskydande.

Jobbigt att vara förälder.


   
SvaraCitera

Du skriver att du snart är 18. Alltså är problemet snart löst.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Du kanske inte är lika mogen/redo att ta ansvar i deras ögon, eller nåt sånt?


   
SvaraCitera

Hur har det gått med din syrra förresten?
Kanske är så att om något gått galet med henne så vill dom inte göra samma misstag med dig [crazy]


   
SvaraCitera

Filipsa:

Jobbigt att vara förälder.

Är det nog [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Hur har det gått med din syrra förresten?
Kanske är så att om något gått galet med henne så vill dom inte göra samma misstag med dig

Det går jättebra för henne, inga problem där. De har värsta förtroendet för henne


   
SvaraCitera

De är dina föräldrar, de vill bara ditt bästa. Klaga inte, de vill bara väl. Det är knappast som att de gör det här för att du ska må dåligt, något som du verkar ha svårt att förstå? Du nämner att snart är 18 år, vilket betyder att du snart är myndig, och då får du göra nästan som du vill. Att de inte vill att du kommer hem för sent eller så kan du inte påverka, så länge du bor under samma tak har de lite att säga till om. Om du nu absolut inte kan vänta kan du väl försöka att sätta dig ner med dina föräldrar, och din pojkvän, och försöka komma fram till en kompromiss. I nuläget finns det inte mycket mer du kan göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem har sagt att man måste lyda sina föräldrar?


   
SvaraCitera

lithiiium:

VAD gör man?

Bli på smällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta ett samtal med dina föreldrar och be dom säga varfer och be dom säga ett direckt svar inga meningar. tro mig jag är expert


   
SvaraCitera

lithiiium:

VAD ska jag göra för att de ska fatta att de är helt sanslöst orättvisa, hur ska jag få so jag vill ha det?

En sak, skit i vad fan de tycker gör? Varför i helvete ska man ha deras "approve" för allt man vill göra? Var fokuserad förr vad mina föräldrar tyckte, tills jag bara började "släppa" deras kontroll, och nu skiter de i vad jag gör 😀


   
SvaraCitera

lithiiium:

sova på varandras land

[confused]


   
SvaraCitera

Mm hatar när mamma skall lägga sej i vad man gör. Brukar cama med 14 åriga tjejer och säga att dom skall ta av sej kläderna, men när mamma ser det säger hon att man inte skall göra så, speciellt inte när man är 47[sad]


   
SvaraCitera

Kanske för att du är manodepressiv


   
SvaraCitera