Aviseringar
Rensa alla

orättvist ultimatum ?!?!1++


Ämnesstartare

tycker ni att det är okej att min pojkvän ställer ett ultimatum på att om jag röker olagliga droger så kommer han lämna mig ?

han kommer inte med några vettiga argument och det handlar inte om min hälsa utan att han inte "tycker att det är bra" och att han "inte vill". han tycker däremot att det är okej att han dricker en liter vodka varje helg. vilket jag anser vara mer ohälsosamt.

bör tilläggas att jag endast rökt ett fåtal gånger och då med gedigna mellanrum.

jag tycker inte att det är okej att göra så.
klart att han inte tycker om det osv, men han ställer det här ultimatumet helt random utan några konkreta argument. när jag säger "jaha, men då får inte du dricka" så säger han typ "men jaha ?!?! vad ska jag göra då ?!?!" typ.
[sad][sad][sad]

(är egentligen inte jätteledsen över grejen att jag inte "får" röka. väljer ju lätt min pojkvän över det. tycker bara att det känns lite ehh "kränkande" att han kommer med värsta kraven)


   
Citera
Ämnesetiketter

Du borde lämna din pojkvän. Man måste respektera varandra i ett förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kanske inte vill vara ihop med en knarkare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Han kanske inte vill vara ihop med en knarkare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill inte heller vara ihop med en knarkare.


   
SvaraCitera

lägg ner knarket då... drogschlyna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nwgwr:

Jag vill inte heller vara ihop med en knarkare.

sux2bu


   
SvaraCitera

kPTRRRR:

tycker ni att det är okej att min pojkvän ställer ett ultimatum på att om jag röker olagliga droger så kommer han lämna mig ?

klart att det är okej, han vet antagligen inte så mycket om vad knark kan göra med dig och är orolig för dig och erat förhållande...
och vad ska du göra? säga åt honom att han inte får ge dig ett sådant ultimatum? ne det är därför ultimatum är grymma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JrL414_3:

sux2bu

Varförrrrrr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nwgwr:

Varförrrrrr

hemliz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Han kanske inte vill vara ihop med en knarkare?

alltså jag fattar ju det.
men känns ändå orättvist att han bara kan bestämma vad jag ska göra och inte göra för att han inte vill. han har ingen vettig anledning ju 🙁
(förutom att jag tydligen får en knarkarstämpel?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JrL414_3:

hemliz

gör ett undantag för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

och vad ska du göra? säga åt honom att han inte får ge dig ett sådant ultimatum?

men kan jag ge honom ett ultimatum om att han inte får titta på andra tjejer för att jag inte "vill" det 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kPTRRRR:

men känns ändå orättvist att han bara kan bestämma vad jag ska göra och inte göra för att han inte vill.

Han bestämmer inte, han ställer krav. Du har valet att lämna honom, sluta vara korkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nwgwr:

gör ett undantag för dig

[cute]


   
SvaraCitera