Aviseringar
Rensa alla

Organisationen Maskrosbarn


Underlig:

Visste inte att jag var ett maskrosbarn, insåg det när jag klickade på din länk. Mysko.

maskrosbarn betyder ju egentligen att man trotts en svår uppväxt med en ickefungerande familj med t ex psykiska sjukdomar och missbruk i så blir man en fungerande och harmonisk vuxen, så om du inte har växt upp än så vet du ju inte det, men det får man väl hoppas på. Men jag antar att det föreningen finns för att "skapa" fler maskrosbarn 🙂 Kul att de har en förening, man ska vara stolt över att vara ett maskrosbarn. det låter väldigt fint också!


   
SvaraCitera

Nirvana:

det låter väldigt fint också!

Aha okej, jag är väl barnet som fortfarande finns kvar i familjen där en medlem har nåt sorts missbruk. Alltså inget maskrosbarn, tack för rättningen.


   
SvaraCitera

Underlig:

Aha okej, jag är väl barnet som fortfarande finns kvar i familjen där en medlem har nåt sorts missbruk. Alltså inget maskrosbarn, tack för rättningen.

Men du blir väl kanske snart ett. Eller det är väl svårt att säga, du kan nog vara ett redan nu om du ser dig som det 🙂


   
SvaraCitera

Någon som har varit på deras läger?


   
SvaraCitera

Har läst hon som är ledare för den här organisationens bok.
Therese eriksson.
Herregud vad hennes barndom var svår, verkligen en svår bok att läsa men den var väldigt bra !


   
SvaraCitera

Låter som en bra organisation. Läser just nu Therese Erikssons bok, vi har ju hemligheter i den här familjen. Riktigt bra, läs den!


   
SvaraCitera

föredrar att kalla mig maskrosbarn med anknytning till miljöpartiet [smile]


   
SvaraCitera