Aviseringar
Rensa alla

Orientering


gillar orientering, orienterar (obviously) och har en släkt full av orienterare, men avskyr att titta på sport så har inget intresse av att iaktta. vilken klubb springer du för?


   
SvaraCitera

ps. människor som inte kan läsa en karta till vardags är dumma i huvudet. fattar inte hur människor kan vara så dåliga på orientering, det borde ju vara allmänbildning. suck. ds.


   
SvaraCitera

Var asbra på orientering i skolan, var typ enda idrottsgrejen som jag fått MVG på. 


   
SvaraCitera

Hatar orientering, fick VG i de men de var så otroligt jävla tråkigt!


   
SvaraCitera

tyckte om det i gott sällskap. skulle vilja göra det på fritiden, i egen takt :p 
kanske går i nästa liv, hoppas<3


   
SvaraCitera

Hatade det på gympan men kul när man får göra det själv på sina villkor 


   
SvaraCitera

durga:
ps. människor som inte kan läsa en karta till vardags är dumma i huvudet. fattar inte hur människor kan vara så dåliga på orientering, det borde ju vara allmänbildning. suck. ds.

FÖRLÅT MIG DÅ!
Rodnar


   
SvaraCitera

Blivande_japan: FÖRLÅT MIG DÅ!

Icke! hur överlever du i storstäder? när du kör bil? o.s.v.


   
SvaraCitera

durga:
Icke! hur överlever du i storstäder? när du kör bil? o.s.v.

klarar av kartor i städer, men skog är typ omöjligt. dessutom brukar jag ha emd mig 1 kartläsare. har än så länge aldrig kört bil utan person bredvid som säger hur jag ska åka (när jag ska någonstans jag inte hittar), i annat fall kan man ändock ej läsa kartor när man kör, skulle snarare vara om man sitter bredvid som kartläsare.


   
SvaraCitera

durga:
Icke! hur överlever du i storstäder? när du kör bil? o.s.v.

bilar nuförtin har ju pratande kartor


   
SvaraCitera

Blivande_japan: klarar av kartor i städer, men skog är typ omöjligt.

gott, det är ju över förväntan. min mamma (som förvisso är orienterare ...) sitter i förarsätet och läser bilkartan innan hon åker iväg, för att ordentligt kolla igenom vilken väg hon ska åka. vet inte om alla som försöker orientera faktiskt gör det innan de börjar springa/gå/åka. Galen


   
SvaraCitera

isola: bilar nuförtin har ju pratande kartor

ja, pratande kartor med en programvara som är totalt obegåvad och inte förstår intuitiv navigering på samma sätt som en mänsklig hjärna. uppskattar behändigheten med gps-tracking, men bilnavigatorer är fan efterblivna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:
gillar orientering, orienterar (obviously) och har en släkt full av orienterare, men avskyr att titta på sport så har inget intresse av att iaktta. vilken klubb springer du för?

Jag bor i Finland och jag springer för Ok Orient


   
SvaraCitera