Aviseringar
Rensa alla

orkar inte länge till kommewr dö om de fortsäätter så¨här


Ämnesstartare

jag sover typ  aldrig  längre nu förtiden
när jag är ute så springer jag hela tiden.
när jag inte springer är jag på bibblan/hemma och pluggar.
jag äter jättedåligt nu för tiden ochså
är orolig att jag ska dö utav sömnbrist,
vad borde jag göra?
när jag väl äter blir jag typ illamående direkt.
jag sover kankse från 01:00 till 06:00 men då har ajg vaknta om ochg om igen heal natten/DEN ORIOLIGA TJEJENB


   
Citera
M04
 M04

Nu e de ju jullov men annars borde du prata me skolsköterskan eller dina föräldrar, för att få hjälp. kanske gå till ungdomsmottagningen annars om du inte känner för att prata med nån familjemedlem eller skolan för att få hjälp med bland annat sömnen..
( men du kommer inte dö av sömnbrist iaf)


   
SvaraCitera

Hitta grönsaker du gillar att äta som kokta morötter och gör flera rätter. De som tränar äter mer. Drick mer än vad du äter. Sov på bussen med alarm. Lägg undan mobilen när du inte behöver, den ger starkt ljus. 


   
SvaraCitera

Snacka med någon på denna sidan. Känner igen mig i det du säger (även om inte på denna nivå). Skicka en PM så kan vi snacka 


   
SvaraCitera
Arre_E

caitline06:
jag sover typ  aldrig  längre nu förtiden
när jag är ute så springer jag hela tiden.
när jag inte springer är jag på bibblan/hemma och pluggar.
jag äter jättedåligt nu för tiden ochså
är orolig att jag ska dö utav sömnbrist,
vad borde jag göra?
när jag väl äter blir jag typ illamående direkt.
jag sover kankse från 01:00 till 06:00 men då har ajg vaknta om ochg om igen heal natten/DEN ORIOLIGA TJEJENB

Hej, försök att äta lite oftare än du gör nu, kan räcka med att bara är lite som typ en frukt. du kommer inte att dö av sömnbrist men du kan försöka att vara utan dator och luren sista halvtimmen innan du ska lägga dig. Ja kan inte somna om jag inte varvar ner en massa. lägger mig antingen utan luren eller med en "sömnhypnos" som finns på spotify. Testa om detta skulle gå för dig också Caitiline. Skriv om du vill snacka om något.


   
SvaraCitera

MedicinSkål


   
SvaraCitera

En random person på internet som jag kan inte bedöma vad din sömnbrist och aptitproblem beror på, men jag har väldigt svårt att tro att det är något farligt.

Om du mår psykiskt dåligt, t.ex är nedstämd eller har mycket ångest kan ju sömnen och aptiten påverkas. Jag skulle rekomendera att prata med en kurator/psykolog. Jag har gått en del i terapi pga panikattacker och de har en del bra metoder som iallafall gjort vardagen lättare för mig. Främst av allt är det skönt att få lite nya perspektiv och ändra på vanorna lite så man slipper känna att man är fast i en loop.

Om du är orolig att det är något fysiskt fel kan du ju gå till en doktor/skolsyster. Det kan vara skönt att få bekräftelse på att det inte är något fel, och om det mot all förmodan skulle vara det så är det ju skönt att få hjälp och veta att det blir bättre snart. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag funderar på att gå till en kurator eller något jag skulle kunan soman nu ute på stan det fett jobbigt men ska nog försöak prata med någon tack för dina försalgGlad

M04:
Nu e de ju jullov men annars borde du prata me skolsköterskan eller dina föräldrar, för att få hjälp. kanske gå till ungdomsmottagningen annars om du inte känner för att prata med nån familjemedlem eller skolan för att få hjälp med bland annat sömnen..
( men du kommer inte dö av sömnbrist iaf)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm ska göra så tack för dina förslag har redan börjat äta mer frukt och grönsaker

SkeletonGirl:
Hitta grönsaker du gillar att äta som kokta morötter och gör flera rätter. De som tränar äter mer. Drick mer än vad du äter. Sov på bussen med alarm. Lägg undan mobilen när du inte behöver, den ger starkt ljus. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vistt vi kan snacka men vad är en pm påminnelse eller?

Roligasnubben:
Snacka med någon på denna sidan. Känner igen mig i det du säger (även om inte på denna nivå). Skicka en PM så kan vi snacka 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm kansker tror ej det gåt tar redan en massa medeciner men tack för ditt förslag

SDniklas:
MedicinSkål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej, försök att äta lite oftare än du gör nu, kan räcka med att bara är lite som typ en frukt. du kommer inte att dö av sömnbrist men du kan försöka att vara utan dator och luren sista halvtimmen innan du ska lägga dig. Ja kan inte somna om jag inte varvar ner en massa. lägger mig antingen utan luren eller med en "sömnhypnos" som finns på spotify. Testa om detta skulle gå för dig också Caitiline. Skriv om du vill snacka om något.

Arre_E:  det ska jag försöka göra tycker ej lunchen hemma idag sp ska snart gå och handla något så att jag åtminstonde äter något,.
m kolklar inte på skärmar så mkt längre.
ja det gör tack för dian tips


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fisktoffla:  har funderaty på att gå till någon att prata tack för diutt förslag äör det bättre nu för dif eller?


   
SvaraCitera

caitline06:
vistt vi kan snacka men vad är en pm påminnelse eller?

PM = privat meddelande, samma som DM på instagram...


   
SvaraCitera