Aviseringar
Rensa alla

Orkar inte leva


Ämnesstartare

Vad lever man för? vad är meningen med livet? jag vill ta självmord. men jag vågar inte. jag är inte bra på någonting... är bara en värdelös 14åring.har inte hittat syftet med livet. jag gråter typ varje kväkk och har gjort mig själv illa tillochmed. Vad ska jag ta mig till? ;(


   
Citera
Ämnesstartare

Att leta efter meningen med livet tjänar inget till, men att du behöver åka till psyk snarast möjligt är i alla fall soklart.

Berätta för en vuxen att du behöver hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie:

Vad lever man för? vad är meningen med livet? jag vill ta självmord. men jag vågar inte. jag är inte bra på någonting... är bara en värdelös 14åring.har inte hittat syftet med livet. jag gråter typ varje kväkk och har gjort mig själv illa tillochmed. Vad ska jag ta mig till? ;(

har du nån vuxen du kan prata med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vågar inte prata med det med någon ;( det är känsligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata med någon och försök göra roliga grejer som får dig att tänka på annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie:

vågar inte prata med det med någon ;( det är känsligt.

Om du inte gör det kommer det heller inte bli bättre. Det är viktigt att man söker hjälp när man behöver det när det gäller saker som detta, precis som att det är viktigt att åka till doktorn när man brutit ett ben.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie:

vågar inte prata med det med någon ;( det är känsligt.

det är nog det bästa du kan göra. ensam kan det bli tufft. du kan ju ringa in, eller prata över internet också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie:

Vad lever man för?

För att stiga upp -> äta -> jobba -> äta -> jobba lite till -> hem och sova.

Mer eller mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det verkar inte särskilt roligt....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie:

Vad ska jag ta mig till? ;(

Livet går upp och ner hela tiden. Ibland måste man traggla sig igenom svåra perioder för att komma till de lätta, de underbara. Om det är något speciellt som får dig att må dåligt så försök lösa det, be om hjälp om du behöver det, man klarar inte allt själv. Lovar att dina nära och kära vill att du berättar så att de kan hjälpa dig.
Vet du inte vad du mår dåligt över - hitta något du tycker är riktigt roligt och sysselsätt dig med det. Bara jakten på att hitta det är en sysselsättning som tar dig ett steg från svackan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie:

det verkar inte särskilt roligt

Det är det inte heller. Men vad skall man göra? Bita ihop är enda alternativet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Det är det inte heller.

Allt är vad man gör det till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi dör alla en dag, skynda inte på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Allt är vad man gör det till.

Absolut. Men alla har inte förmågan att skapa lycka av en hög skit [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Men alla har inte förmågan att skapa lycka av en hög skit [wink]

Precis, men man måste lära sig att försöka plocka fram de bra sakerna som finns i ens liv också, istället för att bara fokusera på skithögen.


   
SvaraCitera