Aviseringar
Rensa alla

Orkar inte med min bästavän


Ämnesstartare

Hur mycket ska man orka ta från sin bästavän? När ska man slå näven i bordet och säga stopp?
Jag orkar inte med min bästis, jag ställer upp för henne så mycket men får aldrig något tillbaka.
Hur ska jag säga stopp och när?


   
Citera

Behandla henne som hon behandlar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djuret:

Behandla henne som hon behandlar dig.

Men jag vill ju att hon behandlar mig som jag behandlar henne, då kan jag inte behandla henne som hon behandlar mig...


   
SvaraCitera

sluta vara med henne om du tycker att det blir ett så stort problem


   
SvaraCitera

Tulda:

Hur ska jag säga stopp och när?

Snacka med henne vafan [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blablabla23:

Snacka med henne vafan

Hon är hopplös att prata med, hon skyller bara ifrån sig och kommer med saker hon tycker illa om mig för så att hon har något att klaga på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

sluta vara med henne om du tycker att det blir ett så stort problem

Det är inte så lätt att bara sluta vara med sin bästavän helt plötsligt sådär, även om hon är ett stort problem.


   
SvaraCitera

Tulda:

Men jag vill ju att hon behandlar mig som jag behandlar henne, då kan jag inte behandla henne som hon behandlar mig...

Ja men för att hon ska förstå det måste du sluta toffla :p


   
SvaraCitera

Tulda:

Det är inte så lätt att bara sluta vara med sin bästavän helt plötsligt sådär, även om hon är ett stort problem.

ok jag har inga erfarenheter i frågan men då får du väll snacka med henne och säga att du inte vill att hon ska bete sig som hon gör och vill hon inte lyssna så har du i alla fall gett henne en chans att bättre sig


   
SvaraCitera

Tulda:

Hon är hopplös att prata med, hon skyller bara ifrån sig och kommer med saker hon tycker illa om mig för så att hon har något att klaga på

Men då får du komma med ultimatum: Att hon lyssnar och tar till sig det du säger till henne eller att du helt enkelt slutar lyssna på vad hon har att säga. Jag menar, om hon är din bästavän vill hon nog inte att du försvinner från hennes liv. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blablabla23:

Men då får du komma med ultimatum: Att hon lyssnar och tar till sig det du säger till henne eller att du helt enkelt slutar lyssna på vad hon har att säga. Jag menar, om hon är din bästavän vill hon nog inte att du försvinner från hennes liv.

Jomen det är ju just det att då sätter hon mina ord emot mig. Hon börjar säga att "hur kan du säga så?" osv och låter helt förkrossad och förstår inte alls hur jag kan vara så elak som säger något sådant och hon börjar babbla om annat som inte hör till ämnet. Helt hopplöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djuret:

Ja men för att hon ska förstå det måste du sluta toffla :p

Jag tofflar mig inte...Det är bara vanligt beteende mot en bästavän, kanske inte mot en sån bästavän som hon, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

snacka med henne och säga att du inte vill att hon ska bete sig som hon gör

Det går inte att prata med henne på det sättet.


   
SvaraCitera

Tulda:

Jomen det är ju just det att då sätter hon mina ord emot mig. Hon börjar säga att "hur kan du säga så?" osv och låter helt förkrossad och förstår inte alls hur jag kan vara så elak som säger något sådant och hon börjar babbla om annat som inte hör till ämnet. Helt hopplöst

Men om hon inte förstår det, vad är hon att ha som vän då? Det gör ju henne inget gott att ha dig kvar som vän när du inte orkar med henne.


   
SvaraCitera

Tulda:

Jomen det är ju just det att då sätter hon mina ord emot mig. Hon börjar säga att "hur kan du säga så?" osv och låter helt förkrossad och förstår inte alls hur jag kan vara så elak som säger något sådant och hon börjar babbla om annat som inte hör till ämnet. Helt hopplöst

Oj, vilken bästis.
Jo, du är en toffla om du inte visar vart skåpet ska stå. Du vill ju inte behandlas hur som helst, lämna henne och få henne att inse det. Om hon inte inser det så är det ingen kompis.


   
SvaraCitera