Aviseringar
Rensa alla

Orkar inte mer


Ämnesstartare

Vad gör man när man inte orkar mer? Har i princip hela mitt liv mått dåligt pågrund av andledningar jag inte vill prata om. Den senaste veckan kom typ droppen o nu orkar jag verkligen inte mer. Har förlorat så himla mkt o e verkligen på botten... vad gör man egentligen för o må bättre när ångesten skär i hela kroppen? Skriv inte gå ut o gör nått för d funkar inte utan bryter bara ihop av d... Kan nån ba säga att den känner likadant??


   
Citera

Gör hela dit liv tvärtom. Så om du t.ex äter flingor vanligtvis ät mackor istället. För sök att vända på ALLT som du kommer på. Det kommer vara som en helt ny värld.

innan för 3 år sen så vara jag alltid ute med vänner och hängde. Du är jag typ aldrig ute, utan hittade spel världen. Den är såååååå fantastiskt. ( Testa och spela om du vill. Många kommer nog vilja spela med dig)

Försök bara med lite i taget och tillslut är dig liv från dåligt till bra, du är deprimerad till hypad. 

det funka för mig så försök. Mycket glad


   
SvaraCitera

Har känt så vid många tillfällen och jag har inget bra svar på vad man gör annat än att härda ut


   
SvaraCitera

Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att jag känner likadant flera gånger per vecka, allt känns meningslöst och vad är meningen med att försöka. Har dock haft moderat depression i ungefär två år så det kan förklara mitt beteende. Måste tyvär hålla med Inte Jung, för mig funkar ingenting och det är bara att bita ihop. En sak som kan vara till extremt mycket hjälp är att helt enkelt prata med någon du litar på, jag har tur och har en sån person så skolstarten känns inte lika jobbig nu. Har du ingen sån person kan du alltid prata med mig ifall du vill.


   
SvaraCitera

Jämför inte med andra, hjälpte mig en del. Ha mål, stora och små men låt dom inte stiga över ditt huvud, som leder till att du ifrågasätter din motivering till att leva/existera. Känn efter mera och lyssna på vad du säger till dig själv i olika situationer. Bli mer medveten om vad du försöker kommunicera när du försöker förbättra dig själv eller göra något bra/nyttigt.

Du behöver inte må bra hela tiden men du ska absolut inte må dåligt konstant heller för den delen. Acceptera att du mår dåligt när du väl gör det för det är oundvikligt och gör det bästa ur situationen när du väl har det förjävligt. Klarar du inte av att ta stora steg för tillfället så ändra strategi. Ta småkliv och känn dig fram hur långt du kan gå utan att du faller samman. Lär känna dig själv bättre och sluta kolla på hur stora steg alla andra gör, ärligt talat! Bli självständig och förbättra dig själv på egen hand (eller med en professionell).  Varit en stor räddare för mig, allting.

Börja var glad för småsakerna i livet så kommer du se hur annorlunda livet blir. Beröm dig själv för framstegen du gör eller för det du tycker om men glöm inte att vara kritisk då och då för det är så du ser störst framsteg. 


   
SvaraCitera
shuna

Du är inte ensam. Väldigt många känner som du gör.


   
SvaraCitera

Asså jag känner precis som du skrev här asså det är så extremt jobbigt :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennisz99:
Asså jag känner precis som du skrev här asså det är så extremt jobbigt :/

Mm:(


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):

Mm:(

Hur klarar du av dagarna? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennisz99:

Hur klarar du av dagarna? 🙂

Det e d ja nt gör:/ ligger hemma i sängen o har högtalaren på högsta volym du da?


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):

Det e d ja nt gör:/ ligger hemma i sängen o har högtalaren på högsta volym du da?

Det går knappt asså måste kämpa för att inte bryta ihop liksom :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennisz99:

Det går knappt asså måste kämpa för att inte bryta ihop liksom :/

Aa d e skit har blivit lite bättre för mig nu men dem sämsta dagarna går typ ba ut på o bryta ihop för mig oxå:/ 


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):

Aa d e skit har blivit lite bättre för mig nu men dem sämsta dagarna går typ ba ut på o bryta ihop för mig oxå:/ 

Asså för mig är det mycket upp och ner... Men det är skönt att det har blivit lite bättre 🙂


   
SvaraCitera

Jag fortsätter måla för då slipper jag tänka på annat i vardagen. Som vissa gör när de spelar. För mig är det tvärtom, allt går framåt. Jag börjar skratta mer, ropade första gången till en stamgäst och då hörde jag mig själv tänka "oj vad de lät" men det fick mig att må bra. Så på de viset känner jag igen mig när de inte handlar om orken utan mobbningen jag haft. 


   
SvaraCitera

music helps me for awhile at least


   
SvaraCitera