Aviseringar
Rensa alla

Orkar snart inte


Ämnesstartare

Jag vet inte vad det är med mig längre. Ibland kan det gå flera dagar innan jag äter någonting alls, då känner jag mig "stolt", duktig att jag klarat av att inte äta. Men sedan orkar jag inte längre och kan äta i två-tre dagar, men sedan må skit för att jag gjort det. Och känner att jag måste börja svälta mig igen. Det känns som att jag har mer kontroll när jag inte äter än när jag äter... Jag orkar snart inte...


   
Citera
Ämnesstartare

okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kasst.


   
SvaraCitera
Gifted

Dancer12:

Det känns som att jag har mer kontroll när jag inte äter än när jag äter...

Jag kan se hur du tänker tror jag...
Anorexi handlar inte så mycket om mat, utan förmågan att kontrollera sig själv. Viljan att kontrollera sig själv uppstår när man får ångest, (som kan uppstå när man tappar kontrollen). Således, när du äter, så har du enl. dina mått mätt, tappat kontrollen. Du får ångest, och botar denna genom att bestraffa dig (för man mår ju "bättre" efter att man fått sitt straff, right?). Detta leder till en ond cirkel; anorexi.
Jag antar att du nästan upplever ett slags rus när du lyckas hålla dina matvanor, dvs. när du inte äter. Det är normalt att känna sig duktig, bra, rus, när man har absolut kontroll. Det är samma rus som extremsportare känner, eller när allt bara flyter på.

Det du måste göra är att försöka hitta ett annat rus att ersätta ditt med; en sport är ju klassiskt, men jag antar att du antagligen redan gör detta. Ett musikinstrumet kanske? Eller ett skolämne? Detta skulle nog inte påverka dig negativt, (i samma grad iaf).
Jag själv ägnar näst intill 40 timmar i veckan åt matematik, vilket håller mig ifrån de mer farliga aktiviteterna...

Vill du utbyta tankar, så är du välkommen att prata med mig.


   
SvaraCitera

Dancer12:

Jag orkar snart inte...

Låter som att du skulle behöva söka hjälp för det där håller inte i längden och ju längre du väntar med det dessto svårare blir det att bryta det negativia tankebanan att du inte ska äta. Så sök hjälp direkt innan det hinner gå för långt. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer mat till mig. Woo-hoo!


   
SvaraCitera

så har jag haft det i 16 år. sök hjälp snälla. det är ett helvete att ta sig ur en ätstörning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har samma problem. känner mig tjock och ul efter jag har ätit och så känner jag mig duktig som du när jag inte äter mycket ! hur gammal är du ??


   
SvaraCitera

Dancer12:

Det känns som att jag har mer kontroll när jag inte äter än när jag äter...

Jag känner EXAKT så.


   
SvaraCitera

Vet du hur mycket i din jävla kropp som förstörs när du gör så?

Speciellt om du är i ett växande ålder...

Jag mår dåligt om jag inte äter. Är dock påläst, och tränar hårt..

Sök hjälp snälla.


   
SvaraCitera
Gifted

Dancer12:

Det känns som att jag har mer kontroll när jag inte äter än när jag äter...

Du kanske kan hitta ett substitut att ta kontroll över?

Typ manisk städning, träna apmycket på ett instrument eller dylikt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anna_85_:

så har jag haft det i 16 år. sök hjälp snälla. det är ett helvete att ta sig ur en ätstörning.

ät nått


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha,ÄT OCH VAR GLADA FFS!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppa från västerbron


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sitt inte vid datan och skriv, gå te nån jävla doktor elr nått


   
SvaraCitera