Aviseringar
Rensa alla

ormar


nubbie:

Har bara majsormar, två blizzard och en pewter. Själv då?

en kungsboa (boa constrictor), en markboa (candoia paulsoni tasmai) och ett par trynsnokar (heterodon nasicous)


   
SvaraCitera

isola:

fåse! brukar du ta ut dem?
gillar ormar egentligen men tror ej att de gillar oss så mkt

Ormar har inga problem med att vara i terrarie sen är det såklart från art till art, t.ex. bitis gabonica (gaboon huggormen i västra afrika) rör sig knappt, bara när den ska leta efter foder. Den kan ligga bland blad i en hel månad om den vill. Sen har du ju de trädlevande som rör sig gärna lite mer, men där sätter man bara in grenar så att de kan röra sig och så ska man ha tillräckligt stort terrarie, annars är det inga problem 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fåse! brukar du ta ut dem?
gillar ormar egentligen men tror ej att de gillar oss så mkt

Ormarna eller terrariet?

HappyAmigo:

en kungsboa (boa constrictor), en markboa (candoia paulsoni tasmai) och ett par trynsnokar (heterodon nasicous)

Åååh, skulle vilja ha en kungsboa egentligen, det blir lite mer att ta i. Kollade upp snokarna, de är ju superfina!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Ormarna eller terrariet?

Både och. De ligger väl däri?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

image_10.jpg

Var lite svårt att få bild på ormarna eftersom de ligger ihopkurade bakom en gren men här är två iaf

image_11.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

image_10.jpg

Var lite svårt att få bild på ormarna eftersom de ligger ihopkurade bakom en gren men här är två iaf

image_11.jpg

Ser fint ut tycker jag. Interagerar de med varandra? Brukar de få komma ut ur terariet ibland?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ser fint ut tycker jag. Interagerar de med varandra? Brukar de få komma ut ur terariet ibland?

Ja och ja. Det är en jäkla fart på dem ibland och vi plockar fram dem då och då, fast det har ju inte de så mycket nöje av iofs.


   
SvaraCitera

nubbie:

Åååh, skulle vilja ha en kungsboa egentligen, det blir lite mer att ta i. Kollade upp snokarna, de är ju superfina!!

Ja det är fina och trevliga ormar, men de blir stora dock, här är en bild på min

IMG_20120210_192131.jpg


   
SvaraCitera

nubbie:

image_10.jpg

Var lite svårt att få bild på ormarna eftersom de ligger ihopkurade bakom en gren men här är två iaf

image_11.jpg

Snygg terrarie och snygga ormar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar inte ormar, endast de som är vilda, är vid mina fötter samt har vita ögon. resten är ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HappyAmigo:

Ja det är fina och trevliga ormar, men de blir stora dock, här är en bild på min

Ååh vad fin!!

HappyAmigo:

Snygg terrarie och snygga ormar 🙂

Tacktack!


   
SvaraCitera

nubbie:

Ååh vad fin!!

Tackar, funderar på att snart köpa giftormar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HappyAmigo:

Tackar, funderar på att snart köpa giftormar 🙂

Vad för några?


   
SvaraCitera

nubbie:

Vad för några?

Lite kabror (naja släktet förmodligen), kanske lite skallror (crotalus) vi får se, är sugen på cerastes cerastes också 🙂 eller bitis gabonica


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HappyAmigo:

Lite kabror (naja släktet förmodligen), kanske lite skallror (crotalus) vi får se, är sugen på cerastes cerastes också 🙂 eller bitis gabonica

Wow, tufft! Själv tycker jag att det börjar bli en aning skrämmande när det kommer till giftormar, fast det är kanske mest en vanesak, de biter ju sällan bara för bitandets skull. Och så känns det lite onödigt med sådana, men det finns väldigt många fina giftormar!


   
SvaraCitera