Aviseringar
Rensa alla

Oroar ni er för sjukdomar och dylikt era framtida barn kan tänkas få?


Ämnesstartare

Eller grova funktionshinder & utvecklingsstörningar vid födseln? 

Har oroat mig för det så länge jag kan minnas. 

Jag lever inte allt för hälsosamt

Och jorden är redan överbefolkad

Måste vara därför sjukdomar skapas in tha first place, som en varningssignal för att varna mänskligheten om att vi är på god väg att förstöra hela planeten. 

Idag ser jag inga fördelar med att fortplanta mig alls.  


   
Citera
Ämnesstartare

Öh, ja verkligen. Speciellt då jag aldrig tänker skaffa barnOskyldig

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samt för olyckor hen kan vara med om, ja.
har nog inga väldiga genetiska defekter i min släkt vad jag vet, alla lever "normala" medelklassliv och har nog inga större hälsoproblem än päls-/pollenallergi. min farfar hade åldersdiabetes iof. och jag har ju min ångest men ja.. skulle  tänka till ändå pga det är ju ändå så sjukt mkt som ska klaffa och folk skaffar barn alldeles för lättvindigt utan att tänka på vad för gener och uppväxt de ger ungen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
samt för olyckor hen kan vara med om, ja.

det går ju o andra sidan att motverka 

men man vill ju inte vara överbeskyddande heller iofs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

det går ju o andra sidan att motverka 

men man vill ju inte vara överbeskyddande heller iofs

man kan ju inte ha hen i koppel hela hens liv  :/
som förskolepersonal så vet jag ju att barn är tåliga och råkar ut för små olyckor hela tiden men ju äldre barn desto mer kan hen ju ändå råka ut för känner jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

man kan ju inte ha hen i koppel hela hens liv  :/
som förskolepersonal så vet jag ju att barn är tåliga och råkar ut för små olyckor hela tiden men ju äldre barn desto mer kan hen ju ändå råka ut för känner jag.

uppfostran kan väl ha en viktig roll för hur försiktigt ungen lär sig att handskas med saker och ting i olika situationer iaf. men ja, andra människor kan ju fortfarande orsaka olyckor som kanske drabbar hen. :/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, mina framtida barn är mitt allt... betyder mer än min eventuella man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

uppfostran kan väl ha en viktig roll för hur försiktigt ungen lär sig att handskas med saker och ting i olika situationer iaf. men ja, andra människor kan ju fortfarande orsaka olyckor som kanske drabbar hen. :/ 

ja precis, det är mkt andra människor jag tänker på där. fast ja såklart är man ju bättre rustad med en bra uppfostran men precis som i trafiken så kan man ju ej förhindra att andra förare kör vårdslöst och på så sätt skadar en.


   
SvaraCitera
Exner

Nej.


   
SvaraCitera
reben

ja, dfr borde jag inte bli förälder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, både jag och min partner har mindre trevliga psykiska åkommor i släkten (så som mycket svår schizofreni där familjemedlemmen ligger inlåst och neddrogad)  och en del recessiva fysiska åkommor så som psoriasis på båda sidor... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan hända att jag tänker på det men oroar mig gör jag nog inte än.


   
SvaraCitera

Oroar mig tillräckligt mycket för mina egna eventuella åkommor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera