Aviseringar
Rensa alla

Orolig


Ämnesstartare

Nu är det såhär.. Jag har rökt på en gång och sen testade jag igen..
Den här gången var det grönt
Och först kände jag mig jätte chill, men sen kändes det jättekonstigt inte alls så det har känts innan eller som man har hört.
Så jag började skaka inifrån o svettades o fick panik, även slog hjärtat jättesnabbt.
har hallucinerat lite med, sett massa saker.
Är det här normalt? Jag vågar nog inte testa det igen dock. Haft ångest på hög nivå förut, men det här slog det.
Jag röker knappt annars alltså vanliga cigaretter.
Kan det bero på det, hade heller inte ätit alls bra på 2 dagar.

Tack i förhand / Jackie


   
Citera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Drogdebatt


   
SvaraCitera

Hade blivit jätteimponerad om jag började hallucinera på röka. [blush]

Har du lidit av svår ångest tidigare är det kanske inte jättebra att syssla med psykedelia (alternativt jättebra om du använder det rätt), men att du sneade ur är inget att oroa sig över. Personligen har det aldrig hänt, men det kan folk tydligen lyckas göra. [y] Är du nervös och blir skrämd är det lätt att hamna i ganska negativa tankegångar och må dåligt när man är påverkad. Nästa gång är det nog mer njutbart.


   
SvaraCitera

Det kan ha varit en ren placebo-effekt.

Men i övrigt så är droger ibland väldigt individuellt hur man upplever eller skadas av det. Mitt tips är att du antingen testar igen under kontrollerade omständigheter (så du inte råkar göra något tokigt) eller att du lägger ner med skiten. Finns gott om mer ofarliga droger om du nu måste droga dig.

Slutligen så är det aldrig bra att inte äta på 2 dagar. Droger eller ej.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Finns gott om mer ofarliga droger om du nu måste droga dig.

Öh, cannabis är väl ungefär höjden av ofarlighet vad gäller droger. Vad tänkte du rekommendera annars?


   
SvaraCitera

respons:

Vad tänkte du rekommendera annars?

Socker typ. [shake]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Socker typ. [shake]

Intas främst i näringssyfte och är därför inte en drog, även om det har uppiggande effekter. [no-no]


   
SvaraCitera

respons:

Intas främst i näringssyfte och är därför inte en drog, även om det har uppiggande effekter. [no-no]

Inte om du pratar med en diabetiker. [wink]


   
SvaraCitera

respons:

Vad tänkte du rekommendera annars?

Finns ju lustgas och koffein, även om jag nog måste säga att koffein lär vara farligare pga lättare att överdosera och medför mer riskbeteende.

Men lustgas är ju ungefär så ofarligt som något kan vara.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Men lustgas är ju ungefär så ofarligt som något kan vara.

Lustgas håller å andra sidan på i en halv minut (såvida du inte redan är hög på annat) och gör dig som mest lite snurrig och fnissig. [zzz] Utgick från att TS var ute efter en faktisk berusning.


   
SvaraCitera

mitt hjärta brukar slå fortare av cannabis, jag kan förstå att det är en källa till oro ifall man inte är van vid det (jag blev rätt konfunderad till en början då ingen av de jag rökte med upplevde samma sak).

sen har jag även råkat ut för att jag har upplevt ruset som direkt obehagligt, att allt har snurrat och att jag har mått illa, men det är främst när jag har rökt för mycket för snabbt i kombination med att jag inte har ätit på länge eller har varit väldigt påverkad av alkohol.

ifall du tar det lugnt, röker lite i taget och kommer ihåg att det du upplever är inte farligt, även om det kanske känns obehagligt, så tror jag att det går bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det är ju såhär.. En polare te mig hade rökt det dagen innan mig o han berättade senare att det hade hänt likadant för honom som de hände med mig.. har inte berättat allt som hände, kanske lika bra men det var det värsta ja har varit med om, jag nojjade för verkligen allt. Såg as hemska saker så kändes det som ja höll på att dö flera gånger. Vilket gjorde att ja hetsa upp mig ännu mer o visste inte vart ja skulle ta vägen..
Hallucinera är inget o sträva efter, det kan bli så jävla hemskt, jag har lite ånfest än efter vad som har hänt, rätt förvånad att ja ens klarade mig känns det nästan som.
Tror fortfarande det kan ha varit fel på det vi rökte pga 4 personer mådde inte alls bra, 3 av oss fick panik o skakade o allt.. det är nog itne så normalt att ALLA gör det.?

Jag har haft ångest innan, till o från. Haft även panikångest 2 gånger under mitt liv, ingen höjdare alls. Och när jag testade o röka så tänkte ja inte så långt för mådde jättebra o så, sen bara slog det över...

Är det ens någon ide och testa asså om man redan har ångest o så till och från ?
O gräset kan väl vara besprutat med något skit när det nu blev som det blev. Dock kom ingen till så stor skada.. Nog mest jag som mår sämst tror ja..
Jobbigaste delen är med att ja hade börjat få upp självförtroendet som låg på botten o sen testar jag det här. liksom känner mig bara som världens sämsta person igen vilket ja inte alls föredrar:P


   
SvaraCitera

Jackstar:

En polare te mig hade rökt det dagen innan mig o han berättade senare att det hade hänt likadant för honom som de hände med mig..

Det var antagligen helt enkelt av en starkare sort.

Jackstar:

O gräset kan väl vara besprutat med något skit när det nu blev som det blev.

Om gräset är besprutat så är det inte med någonting som ger sådana där reaktioner, utan med glassplitter och sånt för att höja vikten. Det är farligt för lungorna, men det ger inte någon speciell reaktion i rus.

Jackstar:

Är det ens någon ide och testa asså om man redan har ångest o så till och från ?

Om du har psykiska problem bör du inte ta några droger, så klart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej! [smile] tack för alla svaaren[smile]


   
SvaraCitera