Aviseringar
Rensa alla

Orolig


Jackstar:

Okej! tack för alla svaaren

Föresten kom jag på att det skulle kunna vara utblandat med någon syntetisk cannabinoid vilka kan ge sådana otäcka reaktioner du beskriver... nu vet jag inte varför man skulle vilja göra det.
Är du och dina vänner säkra på att det var riktigt gräs ni rökte och inte någon slags örtblandning? Vet dina vänner/du hur det ska lukta? Var det hela buds (googla så ser du hur sådana ser ut om du inte vet) i påsen eller var det söndersmulat?
Att bespruta riktigt gräs med sådant verkar bara snurrigt, men att lura folk att man säljer cannabis när man egentligen säljer någonting annat som man fått tag på eller gjort själv billigare är väl inte heeelt otroligt.
Iofs skulle man även kunna ta de icke rusgivande växtdelarna och bespruta dessa för att sedan slamsa de i småbitar så det inte går att identifiera vad det är för delar. Jag antar att även de andra växtdelarna luktar cannabis. Jag vet inte hur mycket man ekonomiskt tjänar på att göra på det viset och jag har aldrig hört talas om någonting sånt. Men det borde väl vara teoretiskt möjligt.

Jackstar:

Tror fortfarande det kan ha varit fel på det vi rökte pga 4 personer mådde inte alls bra, 3 av oss fick panik o skakade o allt.. det är nog itne så normalt att ALLA gör det.?

Läste nämligen inte denna mening [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har gått nu över ett dygn sen ja tog skiten o känner mig inte helt normal än :S asså typ känner mig nervös o lite skakis, kan det bero på att ja vart så rädd igår att den känslan sitter kvar fast ja inte har tagit något eller så. För det kan väl inte sitta i fortfarande?
har verkligen inga erfarenheter direkt om sånthär...


   
SvaraCitera

Du kanske ska gå till doktorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inget om vad det var vi rökte.. Dom hade köpt det av någon ny som vi fick reda på senare att det var.. Så jag vet faktiskt inte..
Såg inte påsen i huvudtaget, så kan inte säga något. Men asså känner själv fast med så liten erfarenhet att det är något som inte stämde med det.
Och om det nu skulle va spice eller något tror ja inte dirket man skulle reagera såhär[crazy]
Känner mig nervös/orolig hela tiden, vet inte varför.. Och som sagt gått över ett dygn nu.. Men vet inte om det är för att som sagt ja vart så rädd igår så den där rädslan sitter i fortfarande?
Fick för mig massa konstiga saker.. när ja skulle lägga mig i sängen såg det ut som en tant gick mot mig asså ondskefullt låter kanske löjligt men ja hade panik, sen kändes det som någon förföljde mig..
Var en person som vi rökte med som kändes typ aggresiv o fick för mig att han var hotfull..
senare på natten svettades ja jättemycket o kändes som ja skulle dö, fick för mig att tänderna skulle åka ur munnen asså var så sjuka saker,nojjade för allt..!
Men haha kommer aldrig våga testa något såntdär igen för det gick för jävla långt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte det är något farligt, för då skulle det nog kännas värre. Är nog bara jag som är nojjig över att det blev såhär.. Gått o tänkt på det hela dagen.. Så kan vara att ja bara blir nervös av som hänt.. Mår inte dirket dåligt.. Sover ju helt okej nu, och inga panikattacker asså inget sånt. Bara lite orolig o blir små skakis ibland när jag tänker på igår!
men går ju inte o skakar hela tiden så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan även berätta det här.. att jag får typ smått ångest för ja ens testa det så tror det är df ja e orolig o så pga min ångest.. låg o tänkte igår vafan jag hade testat de för.. Så farligt tror ja absolut inte de e så ja behöver åka in... har ju ingen direkt panik.. Bara det att ja blir så arg/besviken på mig själv...


   
SvaraCitera

Jackstar:

Och om det nu skulle va spice eller något tror ja inte dirket man skulle reagera såhä

Jodå, vissa har fått liknande reaktioner som du av rökmixar, mått fysiskt dåligt och hallucinerat. Inte av gamla spice, men av de nyare versionerna.
Men det är lika troligt om inte mer att du helt enkelt sneade och nojade fram hallucinationer, att någon förföljde dig och sånt själv eftersom du blev så rädd.

Jackstar:

Men vet inte om det är för att som sagt ja vart så rädd igår så den där rädslan sitter i fortfarande?

Antagligen, du råkade ju ut för ett riktigt trauma även om allt endast skedde i ditt huvud, det är inte konstigt att du ännu känner dig påverkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror jag vet vad felet är, ni får rätta mig om ni tror jag har fel. Men mår bra nu när ja tänker på annat, o när ja väl tänker på det ja gjorde så nojjar jag lite.. Så tror jag är i normalt tillstånd bara med grymt dåligt samvete? Kan det vara så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej! Så jag behöver inte oroa mig nu asså?
Man ska verkligen inte ta så mkt jag gjorde igår om man inte är alls van vid skiten!
Det har nog varit den värsta saken som har hänt i mitt liv asså:P!


   
SvaraCitera

Jackstar:

Är det här normalt?

Ja, det är det. Du sneade på röka, inte direkt ovanligt och troligen helt ofarligt. Cannabis ökar pulsen och kan även ge mycket dubbla hjärtslag, etc, vilket normalt sett även det är ofarligt.

Om du har hjärtproblem eller psykiska besvär skulle jag rekommendera att du inte provar igen. Annars är det mer eller mindre ofarligt sålänge du inte blir vanerökare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej! 🙂 Har inga hjärtproblem eller så! 🙂 Men som sagt tror ja står över det ändå:P


   
SvaraCitera