Aviseringar
Rensa alla

Orolig att framstå på ett sätt som jag inte är, hur blir jag av med detta?


Ämnesstartare

Well, som rubriken säger så oroar jag mig att saker jag säger framställer mig på ett sätt som jag gillar ( eller är för den delen).

Det har uppkommit sen tidigare förhållanden, då tjejen sa att jag framstår som en väldigt pervers kille bara för att jag gillar att prata om sex i största allmänhet.

Nu har jag hittat en ny tjej, men vill inte sabba det bara för att jag gillar att prata sex. Vad ska jag göra för att bli av med oroligheten?[sad]


   
Citera

Det är väll olika från person till person hur man uppfattar andra, men försök vara dig själv, och självklart ska man kunna prata om sex, men det kan såklart bli för mycket ibland, det måste du liksom känna på dig.

Tror inte det bästa du kan göra är att sätta dig o snacka sex de första du gör liksom, om inte personen i fråga också vill det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stylebird:

Tror inte det bästa du kan göra är att sätta dig o snacka sex de första du gör liksom, om inte personen i fråga också vill det.

Nej, men det känns som att vi alltid på något vänster kommer in på sex.. Hoppas att hon säger till bara[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar du att parat om sex, så gör det!!! om hon inte tycker om det då passar hon inte dig...så tycker jag iaf[shake] man ska kunna prata om allting med sin partner 🙂 fast jag förstår vad du menar med att du inte vill sabba allting.....men kan tyvärr inte ge ett bättre råd :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror ju på HUR man pratar sex. Jag och min kille pratar ofta om det, men på ett seriöst och allvarligt sätt för det mesta.


   
SvaraCitera

Fortsätt prata om sex! Tycker hon/andra inte om det får de väl dra. Jag pratar fan svinmycket om sex, det är ju ett skitroligt samtalsämne. Om människor sedan uppfattar mig som jobbig och perverterad, då är det ju faktiskt deras problem. Jag tål inte pryda människor, så det är ju ömsesidigt.

Zandra:

Det beror ju på HUR man pratar sex. Jag och min kille pratar ofta om det, men på ett seriöst och allvarligt sätt för det mesta.

Vad menar du? Att när man pratar om sex ska man vara seriös och allvarlig?


   
SvaraCitera

konstruktioner:

Jag pratar fan svinmycket om sex, det är ju ett skitroligt samtalsämne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

konstruktioner:

Vad menar du? Att när man pratar om sex ska man vara seriös och allvarlig?

Nja, inte riktigt heller. Man måste man ju även få skoja om det. Det gäller att hitta en balans och att inte bara den ena säger en massa saker hela tiden. Jag menar också att man kan ju prata om sex så att sexlivet utvecklas, då borde ju alla vilja prata om det. Men sedan kan man ju bara prata sex för att bli upphetsad och det kanske inte alla tycker är skoj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fixxxer:

alltid på något vänster kommer in på sex

Är det inte just det? Allt handlar om faktiskt mer eller mindre om sex;
reklam, uppfostran, utseenden, sexlivet, ideal, könsfördelning, osv osv (låter som en jävla kärring nu men men så är det, det är ju oundvikligt)

Sluta oroa dig. Du är väl en kille som har lätt att prata om sex eller helt enkelt gillar att skämta mkt om det. Vadå? Är det en nackdel? Är det något förnedrande? Är det bra att inte snacka om sånt? För att det är generande för andra?

Näe, men allvarligt. Du gillar det, visst, och man kan anpassa efter olika situationer och dämpa sig i viss mån, men i det stora hela så är det kanske en del av dig själv. Det är på något sätt viktigt för dig. Så strunta i vad "andra" anser utan de får snarare lära känna dig för den du är. Inte för någon som du inte är [shake] i så fall får väl de ta dig med en nypa salt ibland.


   
SvaraCitera

skaffa bättre självförtroende/självkänsla? då tänker du inte lika mycket på hur du uppfattas. jag hade en sån period i högstadiet, träning ger färdighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack allihopa 🙂 Det verkar vara något vi har gemensamt, för hon klagar inte och pratar gärna lite om det.

Hon är oskuld, det kan vara därför jag känner så[smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera