Aviseringar
Rensa alla

Orolig efter akut p-piller. Någon som varit med om något liknande?


Ämnesstartare

Hej!

För ca. tre veckor sedan hade jag sex med min pojkvän när kondomen sprack. Samma dag tog jag akut p-piller. Veckan precis innan hade jag haft mens som vanligt. (Alltså för fyra veckor sedan idag)

Ca. en vecka efter det akuta p-pillret fick jag mens igen. (?) Mensvärk hade jag och det höll på sin vanlig period 6-7 dagar. Och nu en dryg vecka efter sista mensen har jag fått mens igen. (?) Vet inte hur länge det håller i dig den här perioden men de två första dagarna har jag blödigt väldigt mycket.

Jag undrar om någon varit med om något liknande och om jag borde vara orolig?? Man kan väl inte ha mens tre gånger på loppet inom en månad?? HJÄLP väldigt tacksam för svar!


   
Citera

Ring ungdomsmottagningen/sjukvårdsupplysningen, de har mer utbildning är vi har här.


   
SvaraCitera

halo:

Jag undrar om någon varit med om något liknande och om jag borde vara orolig?? Man kan väl inte ha mens tre gånger på loppet inom en månad??

Läste fass till dej (norlevo)

"Ömhet i brösten, små blödningar och oregelbundna blödningar har rapporterats hos upp till 30% av patienterna och kan pågå till nästa menstruationsperiod, vilken kan vara försenad."


   
SvaraCitera