Aviseringar
Rensa alla

Orolig för henne


Ämnesstartare

Jag tar en snabb bakgrundshistoria först: En tjej som är tillsammans med mitt ex, hon har haft väldigt svårt med svartsjuka m.m. Vi var vänner i somras, men sen började hon avsky mig för att jag och mitt ex (hennes pojkvän) kramades. Nu har hon hört av sig igen och bett om ursäkt och sure, det är ok.

Hon har pratat mycket med mig. Tydligen har hennes pojkvän bara slängt ut henne och gjort slut av ingen anledning. Han är otroligt elak mot henne och så. Men hon älskar honom och hon är säker på att det inte är slut.

Igår böjade han prata med mig på msn (han och jag har inte haft kontakt sedan "incidenten" i somras) och sa att han hade gjort slut och att han ville att hon skulle hata honom så att det blev lättare. Sen skulle han träffa nån tjej och drog.

Denna tjejen visar sig vara den stackars flickans bästa kompis. Hon vet att de hånglade en gång för ett par veckor sedan, och jag vet alltså att de håller på än. Hon tror inte att de ljuger om att det bara var en engångsgrej.

Saken är den att hon har fått mig att lova att inte säga detta till någon, och det vill jag inte heller eftersom jag inte vill bli indragen i deras drama, men eftersom han började prata med mig (också "in confidence") så känner jag mig mer och mer insyltad, men jag vill inte säga någonting ändå om dem till varandra. Det känns inte rätt.

Hon är så sjukt psykiskt instabil just nu (misstänker att han också är det) och har gått ned 12 kg på bara ett par veckor. Hon är även gravid och tänker behålla barnet, och ikväll hörde hon av sig och berättade detta, och att hon är så svag att hon inte kan ta sig till sjukhuset. Jag fick henne dock att lova att ringa ambulans... hoppas hon gjorde det. Han vet inte om att on är gravid vad jag vet.

Jag är så jäkla orolig att hon ska ta livet av sig. jag vet att hon har vart nära förut. Hon har skurit sig och svultit sig. Vi är väl inte vänner så, men det är klart jag blir orolig nu när hon har pratat så mycket med mig. Vad fan ska jag göra? [sad]


   
Citera

det var svårt att hänga med.

Säg till alla inblandade att om de inte lägger korten på borden så gör du det. Och sen, gör du det om du måste. sen drar du dig undan och är stöd för den personen du anser behöver det mest.

skulle fan inte palla med sånt där alltså..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

det var svårt att hänga med.

Säg till alla inblandade att om de inte lägger korten på borden så gör du det. Och sen, gör du det om du måste. sen drar du dig undan och är stöd för den personen du anser behöver det mest.

skulle fan inte palla med sånt där alltså..

Jo, förstår det. Det är en väldigt lång och krånglig historia egentligen.
Saken är den att jag sa redan från början att jag inte ville bli intrasslad. Det är deras förhållande, jag har inte med saken att göra. Men båda har hört av sig utan att den andra vet om det. Jag vill helst av allt bara låta dem ta hand om det själva, men båda verkar vara helt psyk :/
Jag är orolig för båda egentligen. Mitt ex är helt annorlunda mot hur han var när jag var ihop med honom. Han verkar sjuk, han har ätstörningar och skit. Jag hatar sånt här >.<


   
SvaraCitera

misfits:

Jag vill helst av allt bara låta dem ta hand om det själva, men båda verkar vara helt psyk :/
Jag är orolig för båda egentligen. Mitt ex är helt annorlunda mot hur han var när jag var ihop med honom. Han verkar sjuk, han har ätstörningar och skit. Jag hatar sånt här

jag förstår nog....
du har empati och vill inte att någon ska fara illa, samtidigt mår du inte bra själv att bli indragen, du är orolig för vad som händer om du drar dig ur. Iaf så jag uppfattat det, självklart måste du ändå göra ett val... hur insyltad klarar du av att vara innan det blir för jobbigt för dig? Tänk på dig själv i första hand, och känner du att de går utför för dem, säg det till dem, eller fråga hur det är med dem och om de har någon som ställer upp? Hur bor dessa människor och hur gamla är de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

du har empati och vill inte att någon ska fara illa, samtidigt mår du inte bra själv att bli indragen, du är orolig för vad som händer om du drar dig ur. Iaf så jag uppfattat det, självklart måste du ändå göra ett val...

Ja, precis så är det ju. Det är ju inte på något sätt dåligt att vara empatisk, men när jag ligger sömnlös för människor jag knappt haft att göra med på ett halvår :s

lilasmet:

Tänk på dig själv i första hand, och känner du att de går utför för dem, säg det till dem, eller fråga hur det är med dem och om de har någon som ställer upp? Hur bor dessa människor och hur gamla är de?

De har bott ihop i ett år. Hon är 19 och han är 22. Enligt henne så är det så att hon åkte hem till sina föräldrar i 3 veckor för att ta hand om sig själv efter att ha brutit ihop, och när hon kom tillbaka så sa han att hon skulle vara ute inom en vecka.

Enligt honom så gjorde han slut med henne för 3 veckor sedan och säger att hon är psyko och gör honom olycklig. Jag fattar inte varför de pratar med mig om detta! Jag har inte med saken att göra :s
Och jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Jag vill helst inte vara inblandad alls, men samtidigt är jag orolig eftersom jag ändå var tillsamans med honom i 2.5 år, och henne har jag vart god än med.


   
SvaraCitera

misfits:

Jag fattar inte varför de pratar med mig om detta! Jag har inte med saken att göra :s

jag förstår inte heller, det är helt orealistisk att lägga allt detta på dig. men samtidigt vittnar de kanske om att de inte har så många andra...?

misfits:

Jag vill helst inte vara inblandad alls, men samtidigt är jag orolig eftersom jag ändå var tillsamans med honom i 2.5 år, och henne har jag vart god än med.

såklart inte, klarar du av att sätta ner foten och säga åt dem att sköta det själva? Att de måste reda ut sina problem och att du inte kan göra det åt dem? Men att du kommer att finnas som visst stöd om de vill?

om du känner någon av deras vänner eller föräldrar så tycker jag att du bör tala om din oro... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

jag förstår inte heller, det är helt orealistisk att lägga allt detta på dig. men samtidigt vittnar de kanske om att de inte har så många andra...?

Vad jag vet har hon nästan inga vänner, och den hon har är med hennes pojkvän/expojkvän eller vad de nu är. Men det vet hon ju inte om, och det är jobbigt att veta det >.<

lilasmet:

om du känner någon av deras vänner eller föräldrar så tycker jag att du bör tala om din oro... [sad]

Jo, jag känner faktiskt en av deras vänner. Jag har honom på msn. Jag tror jag ska ta kontakt med honom och fråga vad han vet och höra vad han har att säga. Tack <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cute] weird [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

[cute] weird [tard]

Minst sagt :s


   
SvaraCitera

misfits:

?

Inget.
Det går inte att få kvinnor som mår dåligt att må bättre, för dom förstår inte vad man säger iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Inget.
Det går inte att få kvinnor som mår dåligt att må bättre, för dom förstår inte vad man säger iallafall.

Nej jag vet inte :/ Jag fungerar inte som en normal kvinna så jag har ingen aning hur man ska prata med tjejer som mår dåligt =p


   
SvaraCitera
Tyrael

misfits:

Jag är så jäkla orolig att hon ska ta livet av sig. jag vet att hon har vart nära förut. Hon har skurit sig och svultit sig. Vi är väl inte vänner så, men det är klart jag blir orolig nu när hon har pratat så mycket med mig. Vad fan ska jag göra? [sad]

Vänta nu, hon är gravid och skall snart föda (?) och nu tror du att hon skall ta livet av sig? Ja, hon är ju minsann sjuk isåfall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Vänta nu, hon är gravid och skall snart föda (?) och nu tror du att hon skall ta livet av sig? Ja, hon är ju minsann sjuk isåfall.

Nej, hon fick precis reda på att hon är gravid. Mitt ex vet inte om det än =p


   
SvaraCitera

någon skulle ju behöva arkebusera den där killen


   
SvaraCitera
Gifted

misfits:

Vad fan ska jag göra?

hjälpa de som ber om hjälp?


   
SvaraCitera