Aviseringar
Rensa alla

Orolig för min kusin


Ämnesstartare

Hm, är lite orolig för min kusin. Hon kom hit typ klockan 9 igår kväll och sa att hon skulle träffa en kille. Hon träffar killar ofta, så jag reagerade inte speciellt. Hon tog sedan bussen in till stan klockan 22.13 och sa innan hon stack att hon skulle ringa mig klockan 00.00-00.30, och att jag skulle vara vaken. Jag väntade, men hon ringde mig aldrig, jag skickade några sms, men hon svarade inte. Jag kunde inte ringa för jag hade inga pengar på telefonen. Hon sa också att hon verkligen inte kommer sova över hos honom, så jag lämnade dörren olåst för jag trodde hon skulle komma hem. Men det gjorde hon inte.. Och idag har hon inte hört av sig på hela dagen och hennes telefon är avstängd, och jag försökte ringa killen som hon skulle träffa också, men hans telefon är också avstängd.
Är det onödigt för mig att vara orolig eller? tycker bara det verkar så skumt att hon inte hört av sig på nästan ett dygn :S


   
Citera
Ämnesetiketter

Ring runt och fråga om hon har hört av sig till andra, så att du vet att inget har hänt. Om ingen har pratat med henne efter dig, ring polisen då.


   
SvaraCitera

Nä, tycker du är befogat orolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Ring runt och fråga om hon har hört av sig till andra, så att du vet att inget har hänt. Om ingen har hört nåt av henne, ring polisen då.

Jag och min mamma ringde precis hennes mamma och hon har inte hört något från henne 🙁 shit, är skitorolig nu 🙁


   
SvaraCitera

ring polisen


   
SvaraCitera

Oj[shake] Nej jag tror verkligen inte du överreagerar, alltså om hon sagt att hon ska höra av sig så skulle hon ju ha gjort det no matter what, för hon vet ju att du såklart blir orolig annars. Eller är hon så hänsynslös av sig kanske som person? Om inte så... ja ring någon som kan hjälpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske ska nämna att hon hade inga pengar på sin telefon, så hon skulle ringa från hans telefon. Men hans telefon har ju varit avstängd hela dagen :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Oj[shake] Nej jag tror verkligen inte du överreagerar, alltså om hon sagt att hon ska höra av sig så skulle hon ju ha gjort det no matter what, för hon vet ju att du såklart blir orolig annars. Eller är hon så hänsynslös av sig kanske som person? Om inte så... ja ring någon som kan hjälpa dig.

Jaa, alltså jag vet inte. Hon kan nog vara rätt så hänsynslös av sig, men vet inte om hon skulle vara det i en sån här situation. Hon blir alltid jättedampig på mig när jag inte hör av mig, när jag är ute med en kille.


   
SvaraCitera

Nej du överreagerar inte, ring hem till henne då.


   
SvaraCitera

men shit hur paranoida får ni bli [sad] det är ingen fara


   
SvaraCitera

De kanske har varit i sängen hela dagen och inte hunnit sätta på sina mobiler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Nej du överreagerar inte, ring hem till henne då.

Har jag redan gjort, hennes mamma hade inte hört något från henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asegli:

De kanske har varit i sängen hela dagen och inte hunnit sätta på sina mobiler.

Joo, jag tänkte det också :\


   
SvaraCitera

jajjja:

Joo, jag tänkte det också :\

Jag undrar vad de gör ..


   
SvaraCitera

jajjja:

Jag och min mamma ringde precis hennes mamma och hon har inte hört något från henne 🙁 shit, är skitorolig nu 🙁

Om du känner henne bra och vet att hon brukar ringa, och ingen har hört något sen sist ni två pratade, då borde du ringa polisen.

Men, hennes batteri kanske tog slut, och hans med? Har du ringt runt till hennes vänner, hon kanske sov över där eller nåt.


   
SvaraCitera