Aviseringar
Rensa alla

Orolig inför skolstarten


Ämnesstartare

Hej nu är det så att jag ska börja första året på gymnasiet och är sjukt nervös och orolig för detta. Ingen av mina vänner har valt samma skola så kommer börja med helt nya människor vilket jag är jätteorolig för. Tänker att dom kanske kommer va elaka mot mig då det tar en stund innan jag blir vän med nytt folk... Hur ska jag tänka för att sluta oroa mig?


   
Citera

Jag har bytt skola så många gånger så jag bör vara profs på det här. Aaa om jag inte hade sociala problem :p Men det är bara att glida in. Alla är nya, snacka med dom, försök ta varenda chans att prata med någon även fast det bara är att fråga hur mycket klockan är eller när nästa lektion börjar. Mycket enklare då alla börjar helt nya. 


   
SvaraCitera

Du kommer att se att alla, om inte alla så de flesta sitter i samma sits som dig och är lite osäkra, kanske inledningsvis tysta och blyga. Först efter 2-4 veckor kanske du kan börja oroa dig lite om du ej är en i gänget, eller vad som efterfrågas så att säga.


   
SvaraCitera

Sitter ju i samma sits. Och det gör de flesta andra 00:or också. Försök bara vara social så blir det bra


   
SvaraCitera

När jag började gymnasiet hade jag social fobi. Jag var jätteblyg! Vår klass var ganska liten, men som alla andra säger, dom flesta sitter i samma sits och uppskattar nog om någon kan prata med dom. Om du inte är blyg så är det bara att pladdra på! Jag fick hela klassen som vän efter ett tag. Det är nytt i början men man lär känna varandra så klart. Sen kanske man inte passar med alla men då hänger man med dom man passar med. 

Du behöver inte vara orolig! Är du blyg eller mer framåtriktad? 🙂 


   
SvaraCitera

Va vara social och prata mycket , då kommer folk prata med dig . SEn kan du alltid käka lunch med nån från klassen .


   
SvaraCitera